پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

جلسه شورای اداری شهرستان اندیکا با حضور دکتر زیارتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه سازمان دهیاری های سراسر کشور و دکتر حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان برگزار شد.

  • ۲۶۵

 

 

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور معاون ایشان ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه مدیریت روستایی سازمان ها و دهیاریهای کشور ، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان‌ و مدیران دستگاههای اجرائی در محل فرمانداری اندیکا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر حیدر کاظمی سرپرست فرمانداری اندیکا ضمن خیر مقدم ، تسلیت ایام فاطمیه و تشکر از مدیران ادارات درخصوص گزارشهای ارائه شده بر تلاش بیشتر و بهتر جهت خدمت به مردم تاکید و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات بر لزوم تمام توان دستگاههابرای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کردند

دکتر کاظمی افزود :باید سعی کنیم شور و نشاط در مردم ایجاد شود و با توجه به هجمه تبلیغاتی دشمنان و کشورهای استکباری در جهت تهدید کشورمان باید با برنامه ریزی های مناسب و شایسته بتوانیم انتخابات سالم و نمونه در شهرستان برگزار نماییم .

دکتر حیدر کاظمی رئیس شورای اداری شهرستان در ادامه عنوان کرد؛نیاز است برنامه ریزی را در مرکز تغییر دهیم و هدف ما به سمت مناطق کم برخوردار معطوف تا  خدمات دهی به شهروندان بهتر و مناسب تر صورت  بگیرد نتیجه آن نیز توسعه و پیشرفت شهرستان سبب خواهد شد

کاظمی افزود؛در مراکز فرهنگی و اجتماعی ، اشتغال و سایر زمینه ها نیازمند مشارکت همگان هستیم چرا که اندیکا ظرفیت ها ی بسیار بزرگ و عظیمی دارد کارهای بسیار خوبی انجام شده که می توان در حوزه اشتغال و اعتبارات مصوب انجام شده که ۵٪ سهم استان بود که به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان تعداد پروژه های پرداختی ۱۹۸ مورد بوده که به تعداد ۲۸۲ نفر تا به امروز بوده است . دکتر کاظمی تصریح کرد:عمده اعتبارات ما از صندوق کارآفرینی بوده که کاملا جذب شده و همچنین اقتصاد تعاون ،کشاورزی ،پست بانک ،میراث فرهنگی ،صنعت معدن ،فرهنگ ارشاد و …نیز مثمر ثمر بوده است . دکتر حیدر کاظمی در پایان ابراز امیدواری نمودند که با برنامه ریزی پایدار ، امید بخش و آینده نگر و باهمکاری مدیران استانی و شهرستان بتوانیم شهرستان اندیکا را همتراز سایر شهرستانهای استان برسانیم .

 

 در ادامه جلسه دکتر اسماعیل زیارتی نصرآبادی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه سازمان و دهیاریهای سراسر کشور در این نشست ضمن اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در لیست شهرستانهای هدف توسعه در وزارت کشور، از همه مسئولین ادارات این شهرستان خواست تا عزم خود را جزم کنند و همسو و همدل با مسئولین استانی و ملی از این فرصت پیش آمده برای رشد و بالندگی شهرستان اندیکا در تمامی زمینه ها و ابعاد توسعه بهره گیری نمایند.

وی ضمن اشاره به نقش و جایگاه والای مردم در فرآیند توسعه به عنوان هدف و وسیله توسعه از مدیران شهرستان خواست تا زمینه حضور موثر و مسئولانه مردم را در تمام برنامه های توسعه ای شهرستان فراهم کنند.

 دکتر زیارتی افزود؛ توسعه پایدار بدون مشارکت مسئولانه،  موثر و همه جانبه مردم محقق نخواهد شد. ایشان نقش دستگاه های دولتی را بیشتر نقش تسهیل گری و تسریع کننده برنامه های توسعه دانست و تاکید کرد اکنون که دستگاهها عزم خود را جزم نموده اند مردم بایستی با تمام وجود در صحنه حاضر شوند و برگ زرینی را در تاریخ این شهرستان رقم زنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی در ادامه شهرداریها و دهیاری های این شهرستان را با ایجاد منابع درآمدی پایدار تشویق نمود و آمادگی کامل سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور را برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های درآمدزا و مبتنی بر قابلیت ها و مزیت های نسبی و رقابتی منطقه اعلام کرد.
دبیر ستاد ملی توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته در معاونت امور عمرانی وزارت کشور، در ادامه به تشریح و تبیین اهداف و برنامه های وزارت کشور به ویژه معاونت امور عمرانی برای ارتقای شاخص های توسعه در ۳۱ شهرستان هدف پرداخت و اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های سند توسعه شهرستان در گام اول شاخص های توسعه این شهرستان را به میانگین استان و در گام بعدی به میانگین کشوری برسد.

دکتر زیارتی نصرآبادی در پایان به ظرفیت های منطقه از جمله وجود دو سد، کشاورزی و دامپروری، طبیعت بسیار زیبا و بکر، صنایع دستی متنوع و با کیفیت و جاذبه های متعدد گردشگری اشاره کرد و از مسئولین شهرستان خواست ضمن حذف فرآیندهای اداری زاید و تسهیل فرآیندها زمینه حضور سرمایه گذران و رونق اقتصادی منطقه را فراهم کنند. 

ایشان تاکید کردند که با همت فرمانداران و مسئولین بایستی شرایط راه اندازی کسب و کار در این شهرستان ها به مراتب سهل تر و سریع تر از سایر شهرستانهای کشور باشد.

هم چنین دکتر عبدالله حسینی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در این جلسه در خصوص وضعیت شهرستان اندیکا عنوان کرد رویکرد حاکمیت رسیدگی به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه است دلیل آن هم این است که به زیر ساختها و بحث اشتغال خوب توجه نشده پس باید نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشیم .وی افزود با پیگیریهای دکتر محمد صادق کریمی کیا مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی و در صورت تخصیص اعتبار مبلغ ۱میلیارد هفتصد شصت میلیون تومان در ۵ زمینه که شامل تجهیز آزمایشگاه مرکزی قلعه خواجه ،تجهیز کتابخانه های شهرستان از محل اعتبارات تملک دارائی ،تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،تجهیز اداره کل امور عشایر ،راه اندازی دفاتر تسهیل گر جهت ارتقاء شاخصه های جمعیتی است که قطعا پرداخت خواهد شداشاره کردند و در ادامه افزودند؛ در بحث زیربنایی باید توجه بیشتر به خصوص جاده های شهرستان که از مسائل بسیار مهم و زیر بنایی است که بخش سرمایه گذاری می تواند نقش مهم و اثر بخش ایفا نماید.

 شایان ذکر است در پایان از برخی پروژه های شهرداری ها و دهیاری های شهرستان نیز بازدید نمودند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی