پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

آخرین وضعیت چهار خطه کردن محور اهواز _ ملاثانی _ مسجدسلیمان

  • ۲۸

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهار خطه کردن محور اهواز _ ملاثانی _ مسجد سلیمان را تشریح کرد.

رحمان بهرامی روز چهارشنبه  با اشاره به ۶ خطه شدن محور اهواز به سمت ملاثانی در سال‌های قبل اظهار کرد: همچنین ۱۳ کیلومتر از مسیر ملاثانی به سمت مسجدسلیمان به صورت کامل چهار خطه شده است.

وی طرح چهارخطه کردن محور ملاثانی به سمت مسجدسلیمان را بسیار مهم و پرتردد عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه ای نسبت به تکمیل این طرح دارد.

بهرامی گفت: در این محور، عملیات چهار خطه کردن مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان در قالب پنج قطعه، به طول ۳۴ کیلومتر توسط پیمانکاران در حال اجرا بوده و عمده اعتبارات این طرح نیز تامین شده است.

وی با اشاره به فعالیت پنج طرح در این محور بیان کرد: از پلیس‌راه ملاثانی تا شهر جدید رامین به طول ۱۰ کیلومتر، سه‌راهی نفت سفید تا آب گنجی به طول ۱۰ کیلومتر، آب گنجی تا درب خزینه به طول هشت کیلومتر، سه راهی گاوسوار تا روستای آبگاه به طول چهار کیلومتر و دوراهی لالی به سمت مسجدسلیمان به طول ۲ کیلومتر در حال چهار خطه شدن است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در صورت تکمیل و اتمام این طرح‌ها حدود ۴۷ کیلومتر از این محور پر تردد به حالت چهار خطه تبدیل می‌شود.

بهرامی با اشاره به اینکه پنج طرح فعال این محور با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است گفت: برای مابقی مسیر که جز راه‌های اصلی و شریانی استان بوده و یکی از محورهای پر تردد و ترانزیتی محسوب می شود، باید طرح تعریف کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع اعتبارات، این طرح‌ها در موعد مقرر به اتمام رسیده و شاهد کاهش سوانح جاده ای در این مسیر باشیم.

۳۱ هکتار از اراضی ملی در شهرستان اندیکا رفع تصرف شد.

  • ۷

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز ، علیرضا احمدس رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اندیکا اظهار داشت؛ در سال ۱۴۰۲ مساحت ۳۱ هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان اندیکا از دست متصرفان اراضی ملی آزاد شد.

وی افزود؛ این میزان رفع تصرف از اراضی ملی مربوط به آرای قطعی ۱۵ فقره پرونده قضایی با اخذ دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان انجام گردید.
احمدی گفت: ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده بیش از ۸۰ میلیارد ریال می باشد.

شهرستان اندیکا دارای بیش از ۲۲۰ هزار هکتار منابع ملی می باشد که بیش از ۸۰ درصد مساحت شهرستان را تشکیل می دهد.

پیام تبریک جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان به دکتر جباری نماینده منتخب مردم در مجلس

  • ۲۲

 

پیام تبریک جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان به دکتر جباری نماینده منتخب مردم در مجلس

پایگاه خبری آستاره نیوز/ مسجدسلیمان:  با اعلام رسمی شورای نگهبان مبنی بر معرفی رضا جباری بعنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، جمعی از اصحاب رسانه مسجدسلیمان طی پیامی انتخاب دکتر جباری نماینده منتخب مردم در مجلس را تبریک گفتند. متن این پیام به شرح زیر میباشد:

بسمی تعالی

باسلام و تحیات الهی

جناب آقای دکتر رضا جباری

حضور پرشور و حماسه ساز مردم شهرستان های مسحدسلیمان،هفتکل لالی و اندیکا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلور ولایتمداری و همبستگی در انسجام ملی بود و نشان داد آرمان های شهروندان حوزه انتخابیه، توسعه پایدار شهری توام با عدالت محوری و عبور از طایفه گرایی است.

در همین راستا از درایت شورای محترم نگهبان در صیانت از آرای مردم ولایت مدار حوزه انتخابیه کمال تشکر را دارد و بدون شک پیروز اصلی انتخابات مردمی فهیم هستند که یک بار دیگر آگاهی و بصیرت خود را در میدان عمل به اثبات رساندند.
امیدواریم با قدرشناسی از حسن اعتماد مردم دانا و مطالبه گر، فرصت خدمتگزاری و تلاش برای توسعه پایدار و متوازن مناطق حوزه انتخابیه فراهم گردد. مناطقی که سرشار از ظرفیت های انسانی و طبیعی بسیاری بوده و بدون شک تلاش و پیگیری نماینده منتخب با همراهی شهروندان می تواند نتایج مطلوب و قابل توجهی را در پی داشته باشد.
اکنون که سرمایه اعتماد مردمی بعنوان یک امانت گران بها در اختیار حضرتعالی بعنوان خدمتگزار مردم شریف قرار گرفته، موفقیت در انتخابات مجلس را تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت در مسیر دشوار اما شیرین خدمتگزاری را آرزومندیم و از خداوند متعال توفیق روز افزون شما را خواستاریم.

جمعی از اصحاب رسانه شهرستان مسجدسلیمان

تقدیر و تشکر دکتر رضا جباری از شورای نگهبان و هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات

  • ۴۲

 

دکتر رضا جباری طی بیانیه ای از زحمات و دقت نظر شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تشکر کرد.

تقدیر و تشکر دکتر رضا جباری از شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

 

به گزارش روابط عمومی و رسانه دکتر رضا جباری منتخب مردم مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، وی طی بیانه ای ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده مردم حوزه انتخابیه از زحمات و دقت نظر شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تشکر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر می باشد :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ(نور:۵۵)
خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند وعده داده است که به یقین، خلافت روى زمین را به آنان خواهد داد.

بی شک حضورحماسی و سرشار از شور و شوق ملت مومن، غیور و انقلابی کشور در پای صندوق‌های تعیین سرنوشت، برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار میهن اسلامی و عزیزمان ایران را رقم زد.
حضور بی بدیل مردمان پاک، مخلص، مؤمن و ایثارگر این خاک و بوم، فراتر از انتخابات، چشم‌اندازی را با افق‌های دور دست معنویت، نمایان ساخت؛ تا از رهگذر این تلاش همگانی و با استفاده از خرد جمعی، آمال پاک شیرزنان و دلیر مردان این سرزمین را محقق سازد؛ حضوری گسترده و آگاهانه در پرتو آموزه‌های ناب اسلام که تقویت بنیان‌های شجره طیبه جمهوری اسلامی را به همراه آورد.
۱۱ اسفند ماه پاسخی بود بی‌نظیر به ندای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله ‌العالی) و تجدید میثاقی شد با آرمان‌های امام راحل و معمار کبیر انقلاب اسلامی. ۱۱ اسفند عهدی دوباره شد با شهدای عزیز انقلاب اسلامی که گوهر جان را در ایجاد و بقای این شجره طیبه فدا کردند.
اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز وو طلب دعای خیر در فرا رسیدن شبهای پربرکت قدر و تسلیت به مناسبت ضربت خوردن امام اول شیعیان حضرت علی علیه السلام ، از کلیه مسئولان، نهادها و کارکنان خدوم آنها که در انجام وظایف قانونی، شورای نگهبان را پشتیبانی و مساعدت نمودند، تقدیر و تشکر می‌کند.
همچنین این موفقیت بزرگ که همانا برگزاری یک انتخابات دقیق و درست بود را به مردم خوب و شریف کشورمان و علی الخصوصی حوزه انتخابیه که با اراده‌های محکم خود یکبار دیگر با نظام مقدس جمهوری اسلامی بیعت کردند، تبریک و تهنیت می گویم و از شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات که در پاسداری و صیانت از آرای یکایک شهروندان شهرهای مسجدسلیمان ، هفتکل،لالی و اندیکا ، کمال دقت و مراقبت را داشته و در این راه هیچگونه کوتاهی نکردند تشکر و قدردانی مینمایم.
حمایت از شورای نگهبان حمایت از قانون اساسی و حمایت از قانون اساسی حمایت از جمهوری اسلامی و ‌حمایت از جمهوری اسلامی حمایت از اسلام و حمایت از اسلام حمایت از مردم، عدالت، استقلال و آزادی و ارزش‌هاست.
امام (ره) می‌ فرمایند( هر کس با شورای نگهبان مخالفت کند‌ مفسد است)، پس همه ما در برابر رأی شورای نگهبان تمکین کرده و خواهیم کرد ،و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه (نگذارید شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسی با طراوت کشور تلخ شود ) توجه و تاکید داریم
اما متاسفانه بعضی ها راه را اشتباه رفتند و با نوشتن نامه و ایراد سخنانی بی اساس ، آب به آسیاب دشمن ریخته و سعی داشته بر خلاف وصیت امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری و نظر شورای نگهبان عمل کنند و کام مردم را تلخ نمایند .

مردم شریف حوزه انتخابیه مسجدسلیمان هفتکل لالی و اندیکا، هم اکنون اینجانب افتخار خدمت گذاری به تمامی اقشار و طوایف پر افتخار حوزه انتخابیه خود را اعم از تمامی کسانی که به اینجانب رای داده و چه عزیزانی که رای نداده اند را داشته و بر همگان توصیه ای برادرانه خواهم داشت که کلیه رقابت های انتخاباتی را کنار گذاشته و در تبدیل آن به رفاقت ها؛ دوشادوش یکدیگر در راستای تحقق شعار اعلامی از سوی رهبر عزیزمان مبنی بر( سال جهش تولید با مشارکت مردم ) نسبت به رفع مشکلات‌ موجود و آبادانی دیار خود و کشور عزیزمان تلاش کنیم ‌‌.

دکتر رضا جباری
منتخب مردم مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا
دهم فرورودین ماه ۱۴۰۳

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

در بازدید نوروزی از تونل هونی مطرح شد: مسیر شهرکرد به خوزستان با حذف گردنه تاراز، ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

  • ۴۸

ساخت تونل هونی (تاراز) از سال ۱۴۰۰ در قالب طرح شهرکرد-بازفت -مسجد سلیمان آغاز شده است؛ که با تکمیل این پروژه ۳۵ کیلومتر مسیر فوق الذکر کوتاه تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید نوروزی اش از تونل هونی گفت: هدف از ساخت این تونل، حذف گردنه برف گیر تاراز، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، افزایش و تقویت زیرساخت های گردشگری و تسهیل عبور و مرور است.

وی افزود: برای حذف گردنه برف گیر و صعب العبور تاراز مجموعا سه تونل با طول های ۱۱۰۰ متر، ۱۷۰۰ متر و ۹۰۰ متر طراحی شده که تونل ۱۱۰۰ متری در استان چهارمحال و بختیاری و دو تونل دیگر در حوزه استحفاظی استان خوزستان قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه فعال می باشد؛ اظهار کرد: برای تکمیل تونلی که در استان چهارمحال و بختیاری است؛ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ که درصورت تامین اعتبار به موقع، پروژه در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

باقری با اشاره به موانع این پروژه بیان کرد: در حال حاضر تامین اعتبار، رانش زمین و آب حاصل از ذوب برف ها از مهم ترین موانع پیشرفت این طرح است.

 

آخرین وضعیت تونل چری در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال تشریح شد

  • ۷۴

ساخت تونل چری در قالب طرح شهرکرد -بازفت-مسجد سلیمان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است که با تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰ پیچ خطرناک حذف خواهد شد و مسیر فعلی شهرکرد به بازفت حدود ۱۲ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز،  خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید نوروزی اش از تونل چری گفت: ارتفاع گردنه چری از سطح دریا حدود ۲۹۰۰ متر است؛ و هدف از ساخت این تونل، حذف گردنه برف گیر چری، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، افزایش و تقویت زیرساخت های گردشگری و تسهیل عبور و مرور از شهرکرد به بازفت است.

وی افزود: برای گردنه صعب‌العبور چری مجموعا ده تونل طراحی شده که بزرگترین آن به طول ۳۵۰۰ متر در حال اجراست؛ و نه تونل دیگر جمعا ۲۲۰۰ متر طول دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه فعال است، اظهار کرد: جهت تکمیل تونل های چری به ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ که درسال جاری درصورت تخصیص ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیاردتومان به پروژه شاهده پیشرفت قابل ملاحظه ای دراین پروژه خواهیم بود.

باقری با اشاره به موانع این پروژه بیان کرد: درحال حاضر عدم تامین اعتبار و آب حاصل از ذوب برف ها از مهم ترین موانع پیشرفت کار است

بارندگی بالای یکصد میلیمتر در ۱۱ نقطه خوزستان

  • ۴۵

مدیر کل هواشناسی خوزستان از بارش باران بالای یکصد میلیمتر در ۱۱ منطقه استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، محمد سبزه‌زاری چهارشنبه در خصوص آخرین مجموع بارش باران در نقاط مختلف استان بیان کرد: میزان بارش باران در مناطق للر ۲۰۹.۹، مال آقا ۱۷۲ ، تاراز ۱۴۲، سراک ۱۳۳ ، سوسن ۱۲۲ ، بیدروبه ۱۱۶، قلعه خواجه ۱۱۴ ، پل تنگ ۱۱۳ ، کلپیر ۱۰۵، شیوند ۱۰۱ و قلعه تل ۱۰۰ میلیمتر ثبت شده است.

وی گفت: همچنین میزان بارش باران در ایذه ۹۸.۶، صیدون۹۷ ، باغملک ۹۵، حسینیه ۹۴.۷، امام زاده عبدالله ۹۲ ، مسجدسلیمان ۸۴،شهیون(باغچه بان) ۸۴ ، دزپارت ۷۱.۲ ، ولالی ۶۹.۷ میلیمتر بوده است.

سبزه‌زاری اظهار کرد: بارندگی در سردشت زیدون ۶۸،بهبهان ۶۳.۳،گتوند ۶۲.۵ ،هفتگل ۵۶،دزفول ۵۳.۹،امیدیه ۵۳.۳،آغاجاری ۵۲.۳،اندیمشک ۴۹.۸،رامهرمز ۴۹،اروندکنار ۴۹ و جایزان ۴۷ ثبت شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان میزان بارش باران در هندیجان ۴۵.۴،کشاورزی اهواز۴۵.۶،ماهشهر ۴۵.۲،شوش ۴۴.۲،شوشتر ۴۳.۶،بندرامام۴۳.۳،صفی آباد دزفول ۴۰، رامشیر ۳۸.۵،شادگان ۳۷.۶ و بستان۳۷.۶ اعلام کرد.

سبزه‌زاری ادامه داد: همچنین میزان بارندگی در دارخوین ۳۷.۱،غیزانیه ۳۷، سوسنگرد ۲۹ و خرمشهر ۲۷ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به فعالیت این سامانه بارشی در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

هشدار سطح زرد نیز برای فعالیت یک‌سامانه بارشی در استان از روز جمعه هفته جاری صادر شده است.

 

ضرب و شتم بازرسین بهداشتی دامپزشکی در حین اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی در اندیکا

  • ۱۱۳

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا گفت: در حین بازرسی بهداشتی متصدی یکی از واحد های قصابی با بازرسین اداره درگیر و اقدام به فحاشی و ضرب و شتم آنها نمود.

 

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، در دهمین روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپرشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان اندیکا در حین انجام بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی توسط متصدی یک واحد عرضه فرآورده خام دامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا در این خصوص گفت: در حین بازرسی بهداشتی متصدی یکی از واحد های قصابی متعاقب ضبط گوشت غیر قابل مصرف، با بازرسین اداره درگیر و اقدام به فحاشی و ضرب و شتم آنها نمود.

وی در ادامه افزود: فورا طی هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی شهرستان فرد خاطی دستگیر و پس از طرح شکایت و انجام مراحل قانونی در مرجع قضایی به دستور دادستان روانه زندان گردید که لازم است از همکاری دادستان شهرستان تشکر نمایم.

شایان ذکر است مدیرکل دامپزشکی استان به محض دریافت این خبر ضمن تماس با کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مورد ضرب و شتم قرار گرفته در شهرستان اندیکا و ابراز تاسف از بروز حوادثی برای با حافظان سلامت جامعه انسانی گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در عین گمنامی، همواره پاسبانان و پاسداران سلامت آحاد جامعه هستند و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، رسالت حفاظت و حراست از بهداشت عمومی جامعه را انجام می دهند و در این راه، متحمل سختی ها و مشقت های زیادی می گردند و جان و سلامت خود را به خطر می اندازند که لازم است به وجود تک تک آنها و زحمات مخلصانه آنها افتخار کنیم.

وی در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای این همکاران عزیز، بر پیگیری تمام حقوق معنوی و مادی آنان تاکید کرد.

تماس تلفنی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با کارشناس دامپزشکی مصدوم

در این تماس دکتر مجتبی نوروزی ضمن قدردانی از مسئولیت پذیری انجام وظیفه حرفه ای و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه انسانی آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان نمود.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی جامعه، این امر را نتیجه حضور و خدمت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در دور ترین نقاط  برشمرد که در سنگر صیانت از بهداشت جامعه با از خودگذشتگی در نیل به این مهم می‌کوشند.

بیانیه رسمی دکتر رضا جباری به مناسبت برگزاری انتخابات

  • ۱۰۷

دکتر رضا جباری به مناسبت پایان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان هفتکل لالی و اندیکا بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه رسمی دکتر رضا جباری به مناسبت برگزاری انتخابات

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز دکتر رضا جباری به مناسبت پایان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مسجدسلیمان هفتکل لالی و اندیکا بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم
وَاصبِر وَمَا صَبرُکَ إِلَّا بِاللَّهِ وَلَا تَحزَن عَلَیهِم وَلَا تَکُ فِی ضَیق مِّمَّا یَمکُرُونَ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَواْ وَّالَّذِینَ هُم مُّحسِنُونَ
و صبر کن و صبر تو جز به [توفیق و عنایت] خداوند نیست، و بر آنان دل مسوزان، و از نیرنگ هایى که به کار مى برند دلتنگ مباش همانا خداوند با کسانى است که پروا پیشه کرده اند و کسانى که نیکوکارند
(آیه۱۲۷ و ۱۲۸ سوره مبارک نحل)
مردم عزیز شهرستان مسجدسلیمان،هفتکل،لالی و اندیکا
پس از سالها خدمت صادقانه در امر خدمات رسانی پزشکی به شما مردم بزرگوار خود را در معرض آرای شما مردم شریف قرار دادم تا در پیشگاه خداوند رحمان میزان درستی و نادرستی مواضع خود را در ترازوی اندیشه های عام بسنجم.
اکنون خدای بزرگ را شاکرم که آنچه در عملکرد سالیان گذشته داشته ام، مورد پسند شما مردم بزرگوار قرارگرفته و مطمئنم موجبات رضایت خداوند متعال را نیز فراهم نموده است که به راستی عبادت جز خدمت به خلق نیست.
اینجانب با شکر خداوند رحمان،از شما مردم عزیز به ویژه جوانان پرشور و بانوان گرامی که با تشکیل گروه های متعدد حمایتی در فضا های مجازی و گرم کردن تنور انتخابات در حمایت،تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری،زحمت کشیدید تشکر و قدردانی می نمایم که هم انقلاب و نظام اسلامی را با این حضور خویش بیمه،و هم به من بعنوان خادم خویش اعتماد کردید.
مطمئن باشید بر اساس آنچه که از روز اول با خدای خویش و شما مردم عزیز و عهد بستم در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری در حد توانایی نسبت به تحقق وعده های داده شده سعی و تلاش خواهم نمود و از همه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی،مراجع و علمای بزرگوار؛ اعضای شورای محترم نگهبان، دستگاه های نظارتی و اجرایی،نهاد های امنیتی و انتظامی و همه کسانی که در خلق این حماسه بی نظیر نقش داشته اند تشکر مینمایم و امیدوارم آنچه به عنوان نتیجه این انتخابات به دست آمده در راستای بهتر شدن وضع مردم در زندگی فردی و اجتماعی باشد.
در پایان به همه نامزد های انتخاباتی و حامیان محترمشان یادآوری می نمایم که رقابت های انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت ها در جهت ساختن دیاری آباد و تحکیم سازی پایه های نظام باشد و باید قدرسرمایه ارزشمنداعتماد مردم را بدانیم که یکی از مهمترین عوامل حفظ امنیت در داخل است .
اوضاع منطقه را میبینیم و از تلاش دشمنان ایران و تشیع برای ایجاد اختلاف و بروز نا امنی ها خبر داریم و باید بکوشیم تا امنیت کشور که مرهون خون هزاران شهید به خون خفته و حضور مردم همیشه در صحنه است .به عنوان نعمت خداوند حفظ و تقویت شود.
در پایان از تمامی عزیزانی که در ستادهای مردمی، مرکزی، شهرستانی، بخش‌ها و کمیته‌های مختلف، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی باعث رونق انتخابات وخلق این حماسه ی بزرگ شدند تشکر و قدردانی مینمایم.و ملتمس دعای خیرتان در جهت حسن عاقبت و توفیق خدمت می‌باشم

 

فایل های زیر جهت نشر این بیانیه  در فضای مجازی می باشند :

 

با حضور استاندار در جلسه شورای اداره اندیکا حدود ۲۰ پروژه و دستورکار جدید جهت حل مشکلات این شهرستان تصویب شد

  • ۳۶

استاندار خوزستان گفت: در سفر گذشته در ابتدای امسال به اندیکا چهل مصوبه برای پیشرفت شهرستان داشتیم و طی این مدت بیش از دو سوم آنها محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، نشست شورای اداری شهرستان اندیکا شامگاه پنجشنبه ۲۴ اسفندماه به ریاست علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: در سفر گذشته در ابتدای امسال به اندیکا چهل مصوبه برای پیشرفت شهرستان داشتیم و طی این مدت بیش از دو سوم آنها محقق شده است.

وی افزود: مقداری در زمینه آب شرب عقب ماندگی داشتیم که انشاالله بخش باقیمانده قبل از فصل گرما انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه اراده قوی مدیران برای تحقق مصوبات در اندیکا مشهود بود ادامه داد: تعداد حدود بیست مصوبه جدید نیز در جلسه امروز برای اندیکا داشتیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: یک عقب‌ماندگی در زمینه ساختار اداری شهرستان است؛ چون یک مجتمع اداری باید ایجاد میشد که در این خصوص اقدامی صورت نگرفته بود. ایجاد مجتمع اداری با توجه به پراکندگی جغرافیایی شهرستان جهت تسهیل خدمت‌رسانی به مردم ضروری است و این مهم را در دست پیگیری داریم.

حسینی محراب گفت: گردشگری جزو مهمترین ظرفیت های شهرستان اندیکاست که در نظر داریم این بخش را فعال نموده و رونق دهیم.
وی افزود: در زمینه آب شرب، کشاورزی، زراعت چوب، طرح های صنعتی و دیگر مسائل زیرساختی و عمرانی نیز مباحث خوبی در جلسه امروز مطرح شد که امیدواریم برای پیشرفت اندیکا مثمرثمر واقع شود.

وی افزود: با توجه به مصوبات سفر دولت به استان طرح توسعه اندیکا تهیه شده است. این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی است و یکی از ظرفیت‌های اندیکا گردشگری است که نیاز به ساماندهی دارد.

حسینی محراب ادامه داد: مهمترین بخش اشتغال در کشور خدمات است و گردشگری هم ذیل آن تعریف میشود در کنار آن شهرک صنعتی برای اندیکا نیز که مورد درخواست امام جمعه محترم شهرستان بود پیگیری خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: برای توسعه صنایع دستی و خوشه های صنعتی در منطقه اقداماتی انجام شده از جمله اینکه ۳۰ روستای اندیکا از منابع آلایندگی آسفالت شدند همچنین ۱۲۰ روستا در اندیکا گازرسانی شده است.

حسینی محراب عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان موضوع جاده تاراز به بازفت مطرح شد و امیدواریم سال آینده بودجه بیشتری به این محور اختصاص یابد و این راه ارتباطی به استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شود همچنین جاده پاشنه زاگرس که بیست کیلومتر آن در اندیکا در حال ساخت بوده و بسیار استراتژیک است در دستور کار قرار دارد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: بسیاری از زمین های اندیکا در فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری پیش بینی شده است که ان‌شاءالله با تزریق اعتبارات در سال آینده روند اجرایی فاز دوم این طرح شروع شود و زمینه رونق کشاورزی در این شهرستان فراهم خواهد شد؛ همچنین بستر لازم برای اجرای طرح های کشت گلخانه ای در این شهرستان وجود دارد. 

حسینی محراب گفت: در بخش مسکن اندیکا نیز متقاضیانی که برای زمین ثبت نام کرده بودند زمین مورد نیاز برای آنها تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: کلنگ ساخت بیمارستان اندیکا نیز زده شده است و فرماندار شهرستان و مدیرکل علوم پزشکی استان موظف هستند به موازات ساخت پروژه برای تامین کادر پزشکی و نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان اقدامات لازم را انجام دهند تا بهره‌برداری از آن در کمترین زمان ممکن محقق شود.