پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

در بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در مسجدسلیمان مطرح شد: بازسازی و احداث منازل زلزله‌زده مسجدسلیمان تا پایان سال به اتمام می‎‌رسد

  • ۱۸۹

 


  بن عباس با اشاره به روند احداث و بازسازی منازل زلزله‌زده مسجدسلیمان و شهر و روستاهای اطراف گفت: بازسازی و احداث بخشی از این واحدها انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، «امید بن‌عباس» ظهر امروز (یکشنبه ۲۹ تیر) در حاشیه بازدید از نقاط پرخطر مسجدسلیمان و بازدید از روند بازسازی مناطقی که درگیر زلزله سال گذشته بودند، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه منازلی که نیاز به تعمیرات داشتند کارشان به اتمام رسیده است اظهار کرد: در بخش روستایی و شهر گلگیر بازسازی‌ها ۸۰ درصد پیشرفت داشته که طی ما‌ه‌های آینده می‌توان واحدها را به بهره‌برداری رساند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به شهرک امام رضا (ع) شهرستان مسجدسلیمان افزود: ستاد بازسازی، احداث ۵۴۰ واحد در این شهرک را آغاز کرده و با پیگیری‌های خوب فرماندار زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق آن تامین شده است و اکنون هم در حال پیگیری هستیم تا سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان خدمات خود را ارائه دهند تا سرعت بیشتری به ساخت و ساز این واحدها داده شود.

 

وی به ۶۰۰ واحد در شهر مسجدسلیمان که به صورت درجاسازی در حال احداث هستند اشاره کرد و اذعان داشت: از تعداد ۶۰۰ واحد، ۱۵۰ واحد آن تکمیل شده و ساکنان در آن مستقر هستند، ۲۰۰ واحد دیگر هم به مرحله نازک‌کاری رسیده که طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند؛ مابقی واحدها هم در دست اقدام هستند تا بتوانیم تا پایان امسال کلیه‌ واحدهای بازسازی و درجاسازی در شهر مسجدسلیمان را به اتمام برسانیم.

 

بن عباس در خصوص کند پیش رفتن ساخت این واحدها تصریح کرد: بخشی از دلایل این امر تامین منابع مالی است و در این شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی درگیر است، تسریع در روند کار ساده و آسان نیست.

 

وی اضافه کرد: همچنین نیازمند زیرسازی‌هایی هستیم چراکه شهرکی که از صفر احداث می‌شود فاز مطالعات آن زمان‌بر است و زیرساخت‌های لازم مثل آب، برق، گاز و مخابرات در این شرایط تامین اعتبار برای آنها کار ساده‌ای نیست که باعث طولانی شدن زمان روند کار می‌شود اما با جدیت فرماندار و پیگیری‌های استاندار در چند ماه اخیر سرعت پیشرفت کار بهتر شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ابراز کرد: اکنون وارد ساخت و سازهای این شهرک‌ها شدیم و مراحل مقدماتی پشت سر گذاشته شده که امیدواریم زمان‌های از دست رفته چند ماه گذشته، با سرعت و کار بهتر جبران شود و با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی سرعت کار را افزایش دهیم و زودتر شاهد بهره‌برداری آنها باشیم.

 

وی با بیان اینکه در مقابله با بلایای طبیعی اصل موضوع رفتارهای پیشگیرانه است عنوان کرد: با رفتارهای پیشگیرانه زمانی که با بلایای طبیعی مواجه می‌شویم شاهد خسارت‌های مالی و جانی کمتری خواهیم بود؛ پیشگیری مساله‌ای است که در وظایف ما بوده و قطعا هم در این مسیر پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

بن‌عباس خاطر نشان کرد: ما باید از گذشته درس بگیریم و نقصان‌های موجود را جبران و بتوانیم مسیر جدیدی را با اقدامات اصلاحی طراحی کنیم و بر اساس آن گام برداریم.

 

وی بیان کرد: اصل کار در شهرستان صورت می‌پذیرد و هرچقدر که مسئولان و مدیران شهرستان همت بیشتری به خرج دهند سایر مجموعه‌های پشتیبانی هم حمایت می‌کنند و باعث می‌شود سرعت انجام کارها افزایش پیدا کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص شبعه تامین اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان یادآور شد: این شعبه تا ۱۵ مرداد کاملا به محل جدید به صورت موقت منتقل می‌شود و برای ساختمان فعلی که خساراتی هم در زلزله سال گذشته متحمل شده تا نیمه مرداد برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد آن، بر اساس نظر شرکت‌های مشاور تصمیم‌گیری شد و اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

 

❤️اینجا کلیک کنید❤️

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی