پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

بازسازی ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله در اندیکا

  • ۲۱۰

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اقدامات انجام بیش از ۸۰۰ منزل مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله در اندیکا بازسازی شدند.

ناصر ایزدی‌فر معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در زمین لرزه سال گذشته اندیکا بیش از ۸۰۰ منزل مسکونی روستایی دچار خسارت شدند‌.

وی افزود: برای بازسازی هر کدام از واحدهای خسارت دیده ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، احداثی و معیشتی داده شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده بازسازی و مرمت تمام منازل به اتمام رسید.

وی ادامه داد: ۸۰ میلیون تومان دیگر به این واحدهای مسکونی تعلق خواهد گرفت.

پایان پیام

 

مصدوم شدن ۹ نفر در حادثه رانندگی در اندیکا

  • ۲۱۴

پایگاه خبری آستاره نیوز - اندیکا: مدیر روابط عمومی فوریت های پزشکی خوزستان گفت: وقوع سانحه رانندگی در جاده اندیکا در شمال شرق خوزستان، در روز چهارشنبه موجب مصدوم شدن ۹ نفر شد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز به نقل از این مرکز عارف اصل شرهانی بیان کرد: این حادثه روز چهارشنبه بین یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک دستگاه خودروی سواری پژو در منطقه شیمبار اندیکا رخ داد.

وی گفت: در این سانحه رانندگی ۹ نفر شامل یک نفر مونث و هشت نفر مذکر مصدوم شدند.

مدیر روابط‌ عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان ادامه داد: مصدومان با ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان منتقل شدند.

اندیکا یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های خوزستان بلکه کشور است و مردم آن بارها از نداشتن بیمارستان گلایه داشته‌اند، وعده‌های بسیاری هم برای ساخت بیمارستان داده شد ولی تاکنون هیچکدام از این وعده و وعیدها رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

 

دستگیری سارق طلافروشی شهرستان اندیکا

  • ۲۰۱

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش تحت تعقیب توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار"سید محمد صالحی"در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مقابله بی امان با اراذل و اوباش و طرح ارتقاء امنیت عمومی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان طی رصد فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی یک نفر از اراذل و اوباش تحت تعقیب شدند.

وی با بیان اینکه این متهم دارای جرائم و شرارت های بسیاری از جمله سرقت‌ طلافروشی شهرستان اندیکا در مهر ماه سال جاری، تیراندازی در سطح استان خوزستان و 2 استان دیگر بوده، گفت: متهم با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در محور مواصلاتی شوشتر_مسجدسلیمان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه از متهم یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه 126 فشنگ مربوطه و یک خودروی پژو 405 سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

انتهای پیام

 

افتتاح باشگاه سوارکاری و پیست اسبدوانی در مسجدسلیمان

  • ۲۴۸

یک باشگاه سوارکاری و پیست اسبدوانی در مسجدسلیمان به افتتاح رسید.

باشگاه سوارکاری و پیست مسابقات اسبدوانی ولایت نیروی زمینی ارتش همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان مسجد سلیمان در قالب آموزش، پرورش و محل برگزاری مسابقات اسبدوانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، سرهنگ حسن احسان نژاد فرمانده کارخانجات تانکسازی شهید فرخ نیا مسجد سلیمان در مراسم افتتاحیه باشگاه سوارکاری ولایت در این شهر اظهارکرد: رشته سوارکاری و چوگان ورزش های اصالتا ایرانی هستند که بار ها احیاء این رشته توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان گردیده است.

وی افزود: ایــن ورزش، امــروزه نــه تنهــا بــه عنــوان یــک رقابـت سـالم و مفیـد، بلکـه بـه عنـوان سـرگرمی و بـه منظـور گذرانـدن اوقــات فراغــت مورد توجه واقع شده است، به همین منظور توسعه رشته‌های مدال آور در میان خانواده‌های ارتشی، توسعه تیم‌های ملی چوگان و سوارکاری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و راه اندازی فدراسیون المپیکی پنج گانه مدرن با محوریت ارتش (شمشیربازی، سوارکاری، شنا، تیراندازی و دو میدانی) در دستور کار ارتش قرار گرفته است.

همچنین وحید یوسف نژاد مدیر باشگاه سوارکاری ولایت نزاجا در حاشیه این مراسم، اظهارکرد: در سال ۱۳۹۸ با عنایت به نبود یک باشگاه سوارکاری با استاندارد های آموزش سوارکاری در شهر مسجدسلیمان و استان خوزستان که مهد پرورش اسب است، من با پشتوانه امیر سرتیپ دوم سلیمانی فرمانده محترم مرکز شهید زرهرن نزاجا و شهرداری، راهداری و شرکت نفت مسجدسلیمان، تسطیح اراضی، بازسازی ساختمان ها و ساخت اسطبل را در دستور کار قرار دادیم و طی گزارشی مکتوب از فرمانده ولایی نزاجا در خواست حمایت داشتیم که سرانجام در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با دستور امیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش تعداد ۳ راس اسب از باشگاه ذولجناح نزاجا به این باشگاه اختصاص یافت تا عموم مردم و خانواده نیرو های مسلح بتوانند با حداقل هزینه نسبت به سایر باشگاه های سوارکاری از این مجموعه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: باشگاه سوارکاری ولایت نزاجا علاوه بر آموزش سوارکاری مبتدی و پیشرفته، دارای یک میدان برگزاری مسابقات اسبدوانی به مسافت ۱۳۰۰ متر است که در کنار آن می توان به فضای تفریحی خانوادگی، زمین چوگان، مانژ پرش با اسب و پانسیون های نگهداری اسب نیز اشاره کرد.

مدیر باشگاه سوارکاری ولایت در پایان افزود: ان شاالله به زودی با همکاری فدراسیون سوارکاری، تربیت بدنی نزاجا و همچنین باشگاه سوارکاری ذولجناح نزاجا (تهران)شاهد مسابقات و رشد چشمگیر این رشته ورزشی در شهر مسجد سلیمان و استان خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام

امام جمعه اندیکا : افتتاح بیمارستان محلی نباید باعث ایجاد تاخیر در پیگیری بیمارستان اصلی اندیکا که مطالبه ما و مردم است بشود

  • ۲۰۰

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، حجت الاسلام سید اکبر موسوی گفت: افتتاح بیمارستان محلی نباید در پیگیری بیمارستان اصلی اندیکا که مطالبه همه است تاخیر ایجاد کند.

امام جمعه اندیکا می‌گوید: مسئولین مربوطه می‌بایست با جدیت پیگیر راه اندازی بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهرستان اندیکا که از مصوبات هیات دولت است، باشند.

فرماندار به همراه امام جمعه و مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا از روند پیشرفت بیمارستان محلی دیدن کردند.

وزیر کشور در برنامه نگاه یک : مشکل اندیکا فقط زلزله نیست، عقب ماندگی مزمنی مانند جاده های نا مناسب در منطقه وجود دارد. + فیلم

  • ۱۹۹

وزیر کشور درباره مناطق زلزله و سیل زده گفت: به مشکل زلزله زدگان اندیکا رسیدگی شد، البته مشکل این منطقه فقط زلزله نیست و عقب ماندگی مزمنی مانند جاده‌های نامناسب در منطقه وجود دارد..

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، آقای احمد وحیدی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: برای اسکان افرادی که دچار مشکل شده بودند تلاش فوری انجام و مشکل اسکان دام‌های آنان نیز حل شد.

وی گفت: در این منطقه ۹۰۰ تا هزار خانه باید بازسازی یا ساخته می‌شد که تعداد زیادی به سقف رسید، اما برخی به دلیل نبودن جاده‌های مناسب با تأخیر روبرو شد و مردم دچار مشکل شدند.

 

 

رهایی ۵۰خودرو گرفتار در تاراز + عکس

  • ۲۱۷

با تلاش راهداران ۵۰خودرو گرفتار در برف در محور تاراز نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اندیکا گفت: در پی وقوع شدید بارش برف در منطقه تاراز در محور اندیکا-شهرکرد راهداران اقدام به برف روبی و کمک به خودرو‌های گرفتار در برف کردند.

محمد رضایی افزود: با تلاش راهداران سرنشینان ۵۰خودرو گرفتار در برف در منطقه تاراز نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسیر به طور کامل برف روبی شده است ادامه داد: رانندگان عزیز برای تردد در مسیر اندیک به شهرکرد نیاز است خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

تقدیر امام جمعه و فرماندار از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هفتکل

  • ۲۱۰

حجت الاسلام خلیلی امام جمعه هفتکل و عبدالرحیم دمساز سرپرست فرمانداری شهرستان هفتکل در پیامی مشترک، از حضور کم نظیر و باشکوه مردم شهرستان هفتکل در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کردند.

 

🔹به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز؛ در این پیام آمده است:

*بسم الله الرحمن الرحیم*

اینک بار دیگر در یوم الله ۲۲ بهمن در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیام انقلاب اسلامی ایران در گوش صدها میلیون آزاده حقیقت جو در سرتاسر گیتی طنین انداز شد، بار دیگر شهرستان هفتکل به زنان، مردان، جوانان و کودکان خود بالید و این روز شکوهمند را برای دشمنان ایران و اسلام به روز یأس و نومیدی تبدیل نمود.

امروز ملت بزرگ و قدر شناس ایران اسلامی با شکوه تر از سالهای گذشته به میدان آمدند و با مشت‌های گره کرده و فریادهای رسا حمایت همه جانبه خود را از آرمانهای ارزشمند امام(ره) ،مقام معظم رهبری و شهدای گلگون کفن به منصه ظهور گذاشتند و حضور حماسی و سرشار از شور جای جای شهرستان ، تابلویی زیبا از رشادت،مردانگی،غیرت و اتحاد را به نمایش گذاشت و یکی از کم نظیرترین حماسه‌های مردمی را خلق کرد و یقینا این وحدت و یکپارچگی نشانگر حفظ،تثبیت و تقویت انقلاب شکوهمند اسلامی است.

اینجانبان ضمن بزرگداشت چهل سومین سالگرد پیروزی شکوهمند و افتخار آمیز انقلاب اسلامی از تمامی اقشار مختلف مردم انقلابی، ولایتمدار و شهید پرور شهرستان هفتکل خصوصا خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان که با حضور آگاهانه در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن ضمن نمایش اقتدار، همبستگی و وحدت مردم شهرستان که در حقیقت تجدید بیعت مجدد با آرمانهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.

همچنین بر خود لازم می دانیم از زحمات مسئولین ادارات شهرستان ، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیجیان ، کارکنان نهادهای دولتی و غیر دولتی ، جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان و دانشجویان ، روحانیت ،طلاب ، اصناف ، بازاریان ، اعضای محترم شورای شهر و مجموعه شهرداری و ستاد دهه مبارک فجر شهرستان ، تقدر و تشکر نماییم .

سرپرست جدید فرمانداری شهرستان هفتگل معارفه شد

  • ۱۹۴

استاندار خوزستان با صدور حکمی، "عبدالرضا دمساز" را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان هفتگل منصوب کرد.

 به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، صادق خلیلیان روز یکشنبه 10 بهمن ماه 1400 طی حکمی"عبدالرحیم دمساز" را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان هفتگل منصوب کرد.

مراسم تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست جدید فرمانداری شهرستان هفتگل امروز با حضور رضا نجاتی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و جمعی از مسوولان شهرستانی برگزار شد.

لازم به ذکر است که پیش از این"سید عابدین طباطبایی" فرماندار هفتگل بود./انتهای پیام

همراه با دیگر اقوام خوزستانی؛ عشایر بختیاری در لالی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید عهد و پیمان کردند

  • ۲۰۶

مردم انقلابی شهرستان بختیاری‌نشین لالی امروز همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، مردم انقلابی شهرستان بختیاری نشین لالی امروز همزمان با سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، مردم لالی بار دیگر به صحنه آمدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی بدارند.

قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان، ورزشکاران، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران، عشایر غیور بختیاری و مسئولان دستگاه های مختلف در این راهپیمایی مسیر میدان شهدای ۲۱ دی تا مسجدالنبی و محل اقامه نماز جمعه را با سردادن شعارهای انقلابی و حماسی طی کردند.

عشایر غیور بختیاری در این راهپیمایی با پوشیدن لباس محلی و با اعلام بیانیه ای، عهد و پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب بستند.