پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

افتتاح باشگاه سوارکاری و پیست اسبدوانی در مسجدسلیمان

  • ۲۴۸

یک باشگاه سوارکاری و پیست اسبدوانی در مسجدسلیمان به افتتاح رسید.

باشگاه سوارکاری و پیست مسابقات اسبدوانی ولایت نیروی زمینی ارتش همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان مسجد سلیمان در قالب آموزش، پرورش و محل برگزاری مسابقات اسبدوانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، سرهنگ حسن احسان نژاد فرمانده کارخانجات تانکسازی شهید فرخ نیا مسجد سلیمان در مراسم افتتاحیه باشگاه سوارکاری ولایت در این شهر اظهارکرد: رشته سوارکاری و چوگان ورزش های اصالتا ایرانی هستند که بار ها احیاء این رشته توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان گردیده است.

وی افزود: ایــن ورزش، امــروزه نــه تنهــا بــه عنــوان یــک رقابـت سـالم و مفیـد، بلکـه بـه عنـوان سـرگرمی و بـه منظـور گذرانـدن اوقــات فراغــت مورد توجه واقع شده است، به همین منظور توسعه رشته‌های مدال آور در میان خانواده‌های ارتشی، توسعه تیم‌های ملی چوگان و سوارکاری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و راه اندازی فدراسیون المپیکی پنج گانه مدرن با محوریت ارتش (شمشیربازی، سوارکاری، شنا، تیراندازی و دو میدانی) در دستور کار ارتش قرار گرفته است.

همچنین وحید یوسف نژاد مدیر باشگاه سوارکاری ولایت نزاجا در حاشیه این مراسم، اظهارکرد: در سال ۱۳۹۸ با عنایت به نبود یک باشگاه سوارکاری با استاندارد های آموزش سوارکاری در شهر مسجدسلیمان و استان خوزستان که مهد پرورش اسب است، من با پشتوانه امیر سرتیپ دوم سلیمانی فرمانده محترم مرکز شهید زرهرن نزاجا و شهرداری، راهداری و شرکت نفت مسجدسلیمان، تسطیح اراضی، بازسازی ساختمان ها و ساخت اسطبل را در دستور کار قرار دادیم و طی گزارشی مکتوب از فرمانده ولایی نزاجا در خواست حمایت داشتیم که سرانجام در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با دستور امیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش تعداد ۳ راس اسب از باشگاه ذولجناح نزاجا به این باشگاه اختصاص یافت تا عموم مردم و خانواده نیرو های مسلح بتوانند با حداقل هزینه نسبت به سایر باشگاه های سوارکاری از این مجموعه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: باشگاه سوارکاری ولایت نزاجا علاوه بر آموزش سوارکاری مبتدی و پیشرفته، دارای یک میدان برگزاری مسابقات اسبدوانی به مسافت ۱۳۰۰ متر است که در کنار آن می توان به فضای تفریحی خانوادگی، زمین چوگان، مانژ پرش با اسب و پانسیون های نگهداری اسب نیز اشاره کرد.

مدیر باشگاه سوارکاری ولایت در پایان افزود: ان شاالله به زودی با همکاری فدراسیون سوارکاری، تربیت بدنی نزاجا و همچنین باشگاه سوارکاری ذولجناح نزاجا (تهران)شاهد مسابقات و رشد چشمگیر این رشته ورزشی در شهر مسجد سلیمان و استان خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی