پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان از تعمیر ژنراتور 250 مگاواتی واحد 5 نیروگاه سد مسجدسلیمان خبر داد.

  • ۲۶۳

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، ابراهیم شجاعی با بیان اینم که ژنراتورهای فاز دو نیروگاه مسجد سلیمان با قدرت نامی 250 مگاوات بیش از 18 سال در حال بهره برداری هستند که در شرایط کنونی نیاز به نگهداری و مراقبت های بیشتری دارند، تصریح کرد: با توجه به گزارش تعمیرات پیشگیرانه و بهره بردار مبنی بر ایجاد صدای غیر عادی در توربین، با بررسی و اندازه گیری های متعدد و پیگیری های مجدانه مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری، برنامه تعمیر آن توسط معاونت مهندسی شرکت تولید و ناحیه تعمیراتی مسجد سلیمان اعلام شد.

وی ادامه داد: از مهم ترین اقدامات انجام شده در این زمینه اندازه گیری ارتعاشات، اندازه گیری دما، آنالیز روغن و تحلیل فراصوت یاتاقان های واحد قبل از مونتاژ بود که پس از توقف و شناسایی اشکال، اقدام به تعویض اتصالات معیوب سیستم فشار قوی پمپ یاتاقان تراست، الایمنت واحد، تعمیر جک های ترمز، اسید شویی سیرکولرها و رفع اشکالات سیستم هوادهی توربین گردید.

شجاعی افزود: با انجام اقدامات فوق همزمان با فعالیت های تعمیراتی سالیانه واحد و تست های تکمیلی پس از انجام کار، واحد 5 با سلامت کامل وارد مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیر تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و افزایش نیاز شبکه، این واحد پس از 110 روز تلاش پیوسته مجموعه شرکت تولید و بهره برداری نیروگاه سد مسجدسلیمان و تعمیرات نیروگاههای برق آبی برای پاسخگوئی به پیک شبکه با موفقیت راه اندازی شد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی