پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیکا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد

  • ۲۷۴


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیکا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، امام جمعه و فرماندار و سایر اعضای شورا در محل فرمانداری شهرستان اندیکا برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیکا با حضور محمد جوروند ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ،حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی ، امام جمعه و علی خدری ، فرماندار شهرستان  و سایر اعضای شورا ١٧ تیرماه در محل فرمانداری شهرستان اندیکا برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیکا ضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به جهت حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اندیکا گفت : ظرفیت هایی فرهنگی و هنری و قرآنی بسیاری در شهرستان اندیکا وجود دارد ، ولی متاسفانه عدم وجود امکانات و تجهیزات در این منطقه محروم باعث شده است تا استعدادهای جوانان و نوجوانان منطقه دیده نشود .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود : با همکاری فرماندار و مدیران دستگاههای فرهنگی شهرستان اندیکا برنامه های در خور توجهی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شده است که می توان مانند نمونه به راهپیمایی عفاف و حجاب با حضور بانوان در شهرستان ، اهدای ٥٠٠ چادر مشکی به مدارس دخترانه و برنامه ریزی جهت برگزاری گرامیداشت اولین اقامه نماز جمعه کشور در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان اندیکا اشاره کرد .

وی با اشاره به وجود تنها ٦ کانون فرهنگی و هنری مساجد و نبود موسسات فرهنگی و قرآنی در شهرستان اندیکا اظهار کرد : این تعداد کانون کم است و انتظار میرود ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با عنایت به این موضوع ، نسبت به مجوز کانون های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی به تعداد بیشتر همکاری و اقدام نماید .

در ادامه محمد جوروند ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش ها و پیگیری های فراوان امام جمعه و فرماندار و بخصوص نماینده مردم شریف مسجد سلیمان ، اندیکا ، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و همچنین برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری در شهرستان گفت : این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی است که باید بکارگیری شود .

جوروند با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید جدی گرفته شود ، افزود : هر فعالیت فرهنگی و هنری و دینی که در هر شهرستانی صورت میگیرد به یک نحوی تحت نظارت و هدایت و حمایت شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید باشد . جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با نظم برگزار و مصوبات آن نیز باید پیگیری و عملی شود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان اظهار کرد : ما در شورای فرهنگ عمومی با همفکری و مساعدت همه اعضاء ، بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه را می توانیم حل و فصل کنیم .

وی گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توجه به وجود ظرفیت های خوبی که در شهرستان اندیکا است ،این آمادگی را دارد تا نسبت به صدور مجوز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین موسسات فرهنگی و قرآنی بصورت نامحدود اقدام نماید .

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی