پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در مسجدسلیمان با محوریت زلزله مسجدسلیمان باحضور مقامات استانی و کشوری برگزار شد.

  • ۲۹۷

 

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در مسجدسلیمان با محوریت زلزله مسجدسلیمان باحضور سید حمید پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان،حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ،
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و جمعی از مدیران کشوری، مدیران کل، و مدیران اجرایی شهرستان  برگزار شد.

دکتر سید حمید پورمحمدی  معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، در جلسه ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با محوریت  زلزله مسجد سلیمان بیان کرد: امروز موضوع تامین منابع مالی برای باز سازی۱۴۰۰ واحد مسکونی شهری و ۹۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله در دستور کار هیات وزیران است و قرار است دولت با ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۹۳ میلیارد تومان کمک از محل بودجه عمومی بازسازی و مرمت ۱۴۰۰ واحد مسکونی مسجد سلیمان را آغاز کند.
پورمحمدی ضمن بیان حمایت های وزارت نفت در قالب ۵۱ میلیارد تومان کمک مازاد بر تعهد و همچنین فروش ساختمانهای متعلق به این وزارتخانه و صرف منابع مالی حاصله به تکمیل واحد های  مسکونی باقی مانده نیمه تمام از اهتمام این وزارتخانه و بخصوص شخص وزیر نفت در کمک به مسجد سلیمان تشکر کرد.
وی همچنین اظهار کرد: در اقدام قابل تقدیر دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را برای تامین تا ۷۶ هکتار زمین برای ساخت منزل برای آسیب دیدگان از زلزله اعلام کرده است.
پورمحمدی همچنین ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و اعضای دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اهالی مسجد سلیمان گفت دولت عزم جدی دارد که ده هزار واحد مسکونی باقی مانده از بافت فرسوده مسجد سلیمان را بازسازی کند برای این منظور تفاهم لازم بین سازمان برنامه و بودجه  کشور و بنیاد مسکن و استاندار خوزستان صورت گرفته است. بر اساس این تفاهم سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب تبصره ۱۸ منابع مالی لازم برای این اقدام را فراهم می کند و بنیاد مسکن مسئولیت  اجرایی این کار را عهده دار خواهد بود و مقامات محلی نیز زیرساخت های لازم را فراهم می کنند و استاندار نیز همه  اختیارات خود را برای موفقیت این پروژه بکار خواهد بست.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بسیج همه دستگاه ها برای نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان بیان کرد: ۱۳ هزار بافت مسکونی فرسوده مسجدسلیمان در وضعیت خطر قرار دارند که باید این واحدها نوسازی شوند.
غلامرضا شریعتی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه موفق جابجایی منازل بافت فرسوده گچساران را دارد، در مسجدسلیمان نیز باید از فرصت پیش آمده برای توسعه استفاده کرد.
وی گفت: چهره مسجدسلیمان نامناسب است و سال ها از عدم توسعه یافتگی رنج می برد باید همه تلاش کنیم ظرف مدت سه سال این شهر را به استانداردها نزدیک کنیم زیرا این شهر نقش مهمی در توسعه کشور داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این جلسه با تاکید بر اینکه اراده همه دولتمردان بر این بود که به کمک مردم مسجدسلیمان بیایند گفت: دولت تدبیر و امید باید همچون گذشته گام های موثری برای مردم مسجدسلیمان بردارند.
 حجتی نیا  ادامه داد: امیدواریم دیگر نمایندگان خوزستان نیز به کمک نماینده پرتلاش مسجدسلیمان بیایند و در بازسازی مسجدسلیمان ایفاء نقش کنند. 
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جلسه امروز در ادامه جلسه هفته گذشته در سازمان برنامه و  بودجه است که به همت مهندس ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود و بنده جا دارد قدردان زحمات همه دولتمردان باشم و قطعاً تلاش شما جهت حمایت از مردم این شهر در تاریخ مسجدسلیمان ماندگار خواهد بود.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسئولیت نوسازی ۱۸ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پنج نقطه کشور در سال جاری را برعهده گرفته است اظهار داشت: از این رو تجربه خوبی در زمینه بازسازی واحدها داریم
وی درخصوص بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان گفت: بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهر باید ساخته شود بخشی از آنها که در بافت فرسوده هستند باید جابجا شوند که ساز و کار این پروژه برای سازمان برنامه و بودجه کشور روشن شد.
تابش اظهار داشت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز باید تعمیر شوند که با سرعت انجام می شود زیرا مشکلی در پرداخت وام های بدون عوض و کم بهره وجود ندارد.
وی ادامه داد: تمام واحد‌ها باید پای کار باشند و درکنار هم تا بتوانیم کار‌ها را به خوبی انجام دهیم و ما باید شیوع مدیریتی خود را تقویت کنیم؛ درست است ما در شرط اول بودجه را لازم داریم، اما مدیریت این کار هم باید یکپارچه باشد.

 علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: باید برای عملیاتی شدن تمام تصمیماتی که پس از زلزله مسجدسلیمان برای این شهر گرفته شد اقدام عاجل کرد. علی عسگر ظاهری ادامه داد: ۶۲ مدرسه مسجدسلیمان در زلزله اخیر دچار حادثه شدند که ۲۳ مدرسه باید به صورت کامل تخریب و بازسازی شوند و بیش از ۹ هزار دانش آموز قرار است تا چند ماه آینده ساماندهی شوند که اگر در این رابطه چاره اندیشی نشود دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد. 
ظاهری ادامه داد: همه جلساتی که تا امروز گرفته شده است امروز باید عملیاتی شوند تا مردم به ادامه حیات در این شهر علاقمند شوند…..

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و رییس کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان توسط بنیاد مسکن نوسازی می شودگفت:
زلزله ۱۷ تیر مسجدسلیمان بهانه ای برای بازسازی این شهر شد و از راه های مختلف به دنبال توسعه در این شهر هستیم.

غلامرضا تاجگردون ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران به این منظور تیمی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان مستقر می شود اما لازمه بازسازی این شهر همکاری و بسیج تمام دستگاه های اجرایی است.
نماینده مردم گچساران افزود: از مجموع ۱۳ هزار واحد مسکونی فرسوده شهری و روستایی این شهرستان، سه هزار واحد به کمک دولت نوسازی می شوند،و سازمان برنامه و بودجه برنامه دارد تا پایان سال آینده ۱۰ هزار واحد مسکونی را نوسازی کند. 
وی در پایان سخنان خود گفت: مهندس ظاهری پیگیری های مجدانه ای در رابطه با حل مشکلات شهرستان مسجدسلیمان داشته است و ما نیز با تمام وجود در کنار ایشان خواهیم بود.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی