پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

ماجرای شهرک گردشگری در سد گدار چه بود؟

  • ۳۵۷

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز به نقل از  شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ در پی انتشار تصویری با چند عنوان مختلف در فضای مجازی، روابط عمومی این سازمان در راستای تنویر افکار عمومی توضیحات ذیل را ارائه نمود:

حدود ۱۵ سال پیش احداث موزه ملی گنجینه آب ایران با اعتبارات وزارت نیرو در پارک پردیسان تهران آغاز شد. در این باغ موزه ملی، نمادهای آبی استانهای مختلف کشور ایجاد گردیدند. از استان خوزستان نیز مدلهای هیدرولیکی سدهای کرخه و حمیدیه با اعتبارات وزارتخانه(گنجینه ملی آب ایران) ساخته شد.

از آنجا که این پروژه به دلیل عدم کفایت اعتبارات مربوطه به مرحله افتتاح نرسید، مقرر شد هر یک از شرکتهای آب منطقه ایی کشور، نماد مربوط به سازه های آبی استان خود شامل سد، بند، پل، نیروگاه، قنات، یخدان و… را بازسازی و تکمیل نمایند که سازمان آب و برق خوزستان نیز در سال ۹۷ قراردادی با این مضمون با شرکت پاوان پی منعقد نمود.
 

وی افزود؛ سازمان آب و برق خوزستان به منظور ایفای مسولیت اجتماعی خود در قبال مردم فهیم خوزستان، در حال انجام پروژه های فرهنگی و گردشگری متعددی است که از آن جمله میتوان به احداث شهرک گردشگری گدار واقع در سد مسجد سلیمان، توسعه پلاژ گردشگری مارون، بازسازی و تثبیت قسمت عمده تونل بلیتی شوشتر، جزیره سد شهید عباسپور و از طرحهای مطالعاتی آن، پروژه جامع شناسایی و برنامه ریزی اقتصادی ۵۰۶ سازه آبی تاریخی خوزستان، شناسایی و تبیین ۶ مسیر گردشگری استان، مطالعه و طراحی موزه های آب شهرهای شوشتر، بهبهان، دزفول و اهواز، مطالعات تثبیت دیواره غربی سازه های آبی تاریخی شوشتر، برگزاری کارگاههای مختلف گردشگری و میراث فرهنگی و دهها فعالیت دیگر را نام برد که تنها بخشی از خدمات این سازمان برای مردم فهیم خوزستان است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی