پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

آتش سوزی در تالاب شیمبار مهار شد.

  • ۲۲۳

رییس اداره محیط زیست اندیکا گفت: در آتش سوزی تالاب شیمبار، بالغ بر یک هکتار از اراضی این تالاب خسارت دیده است و در حال حاضر بررسی‌ها برای شناسایی علت و یا علل آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، آتشی که امروز در تالاب شیمبار اندیکا زبانه گرفته بود، با تلاش نیروهای امدادی و مردمی مهار و از پیشروی آن جلوگیری شد.

بنا بر اعلام رییس اداره محیط زیست اندیکا، این آتش سوزی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان، نیروهای امدادی و مردمی که به منطقه اعزام شده بودند، به‌طور کامل اطفاء شد و در حال حاضر اوضاع در کنترل قرار دارد.

احمد طهماسبی سرپرست اداره محیط زیست اندیکا با تأیید مهار این حریق، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار کرد:  آتش‌سوزی صورت گرفته در منطقه شیمبار که از صبح امروز آغاز شده بود تحت کنترل است و همان دقایق ابتدایی مهار شد. 

وی افزود: ظهر امروز قسمتی از تالاب حفاظت شده شیمبار دچار حریق شده بود که با حضور به موقع نیروهای محیط زیست و همکاری اهالی، آتش به طور کامل مهار شد و هم اکنون در حال خنک‌سازی محیط هستیم.

سرپرست اداره محیط زیست اندیکا در خصوص علل و عوامل آتش‌سوزی‌های اخیر در اندیکا گفت: برخی از این آتش سوزی ها ممکن است تعمدی و به دلیل اختلافات ملکی باشد که تحقیقات ما در این خصوص ادامه دارد و در صورت شناسایی، قطعا خاطیان مورد پیگیرد قضایی قرار می‌گیرند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی