پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

پیام رئیس آموزش و پرورش اندیکا به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن یوم الله 13 آبان

  • ۲۶۲

رئیس آموزش و پرورش اندیکا به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان، پیام تبریک صادر نمود

در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، سیزده آبان یادآور 3 اتفاق مهم است؛ تبعید امام(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، قتل عام دانش آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند.

 

 

متن این پیام به شرح زیر است:

در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، سیزده آبان یادآور 3 اتفاق مهم است؛ تبعید امام(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، قتل عام دانش آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند. البته محتوی و هویت هر سه اتفاق دربر دارنده ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، آزادگی و مبارزه‌ای ضداستکباری بود و ابعاد وسیع داخلی و بین‌المللی 13 آبان 1358 سبب نامگذاری آن به ” انقلاب دوم ” از سوی امام راحل(ره) شد و انقلاب دومی که ریشه های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری فراهم نمود.

13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش اموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود و میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت 13 آبان و روزملی مبارزه با استکبار جهانی از عموم مردم شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان اندیکا و دانش آموزان پیشتاز انتظار می رود همچنان که در تمامی صحنه های انقلاب حضوری آگاهانه را به نمایش گذشتند اینبار نیز در روز 13آبان این روز خدایی، فریاد خود را برای رسوا کردن آمریکا وهم دستان او سردهند تا بار دیگر با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدید میثاق کرده باشیم.

غضبان حکمت نژاد مدیر آموزش و پرورش اندیکا

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی