پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

خانه های ۲۰ خانواده محروم یک روستا در منطقه عشایری اندیکا تخریب و به آتش کشیده شد

  • ۳۴۵


خانه های اهالی  روستای تخت پرزین ها در منطقه شلا از توابع شهرستان اندیکا - که همگی فامیل و از طایفه شهنی هستند- از سوی عده ای ناشناس به آتش کشیده و تخریب شد.

دانش عالیپور یک از اهالی این روستا واقع در پشت سد شهید عباسپور گفت: تمام مزارع، خرمن ها و منازلی که با چوب و سنگ ساخته شده بود در آتش سوخت و حالا بی پناه شده ایم.

 

او افزود: تمام اساس و لوازم مورد نیاز خانواده عشایری ما که در داخل خانه ها بود سوخت و فقط خاکستر آن بر جای ماند!

او گفت: همه می دانند عشایر به دلیل داشتن دام در تابستان به منطقه ییلاقی کوچ می‌کنند و در فصل زمستان در جنوب به سر می برند. محل سکونت ما هم  پشت سد شهید عباسپور بود که در آتش سوخت. البته صاحبان این منازل زمان تخریب در منطقه حضور نداشتند و منازل خالی و قفل بود.

عالیپور از مسوولان، دلسوزان عشایر و  خبرنگاران و روزنامه نگاران عاجزانه درخواست کرد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند تا به دادمان برسند.

این فرد روستایی گفت: از دادستان محترم اندیکا، استاندار خوزستان، نماینده مردم مجلس و دیگر مسوولان مرتبط انتظار داریم عاملان این عمل وحشیانه را شناسایی، محاکمه و به مردم معرفی کنند تا در آینده شاهد چنین مواردی نباشیم.حبیب خبر

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی