پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

آیین کلنگ زنی تونل بین استانی تاراز با حضور معاون وزیر راه و استاندار خوزستان برگزار شد.

  • ۲۴۴

احداث تونل تاراز ، برای اتصال استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری از طریق اندیکا، روز سه‌شنبه با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، امراله نوذری فرماندار اندیکا اظهار داشت: ارتقای جاده بین استانی اهواز - مسجدسلیمان - اندیکا - بازفت - شهرکرد، با توجه به مطالعات انجام شده در محور بازفت و جاده بین استانی با احداث تونل های یک و ٢ تنگ حونی تاراز که شامل ۲ تونل به طول‌های یک هزار و ۱۰۰ متر و ٩٥٠ متر، و نیز ٦ کیلومتر جاده انجام می‌شود.

امراله نوذری افزود: این تونل ها از تنگ حونی به امام زاده آقا سلیمان موری و تاراز احداث می‌شوند و جاده بین استانی به طول ٤٠ کیلومتر ایمن تر وکوتاه تر می‌شود که افقی روشن برای توسعه این جاده بین استانی خواهد بود.

رییس شورای برنامه ریزی اندیکا ادامه داد: تونل اول تنگ حونی تاراز به طول یک هزار و ۱۰۰ متر و اعتبار یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال در حوزه چهارمحال وبختیاری و تونل دوم به طول ٩٥٠ متر و نیز ٦ کیلومتر جاده با اعتبار اولیه یک هزار و ١٨٣ میلیارد ریال در حوزه خوزستان است که امروز کار احداث آن آغاز شد.

وی گفت: اعتبار تونل اول که در حوزه خوزستان است با پیگیری استاندار خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان ، اندیکا و لالی در مجلس شورای اسلامی تامین شده و در صورت تخصیص به موقع قرار است سه ساله به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، در این آیین خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، نماینده مردم مسجد سلیمان ، اندیکا ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی