پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی زلزله «بازفت کوهرنگ و اندیکا»

  • ۱۹۱

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است کمیسیون عمران بر بازسازی روستاهای مذکور در اندیکا و باز شدن راه های مواصلاتی رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای این امر به کار ببند و گزارش این موضوع را به صحن مجلس ارائه کند.

آستاره نیوز -اندیکا- محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: فرا رسیدن ماه ربیع، ماه رحمت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را به تمامی مردم عزیز ایران و مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد صیدآباد شهر قندوز،گفت: این مسئله قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمام برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

وی تصریح کرد: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنم. مسئولان کشور افغانستان موظف به تأمین امنیت یکایک مردم این کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف‌بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث اتخاذ کنند.

قالیباف با بیان اینکه فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود،اظهارداشت: سران کشور‌های اسلامی باید هوشیارانه با تأکید بر اتحاد ملل مسلمان، مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تأمین کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است به دو زلزله در منطقه بازفت کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان اشاره کنم. این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی حاکی از آن است که حدود ۸۰۰ منزل مسکونی آسیب جدی دیده و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شدند.

وی با بیان اینکه در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده است، بیان داشت: با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم با مشکلات معیشتی روبرو بودند و در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تأمین مایحتاج آن‌ها ضروری است.

قالیباف گفت: لازم است کمیسیون عمران بر بازسازی روستاهای مذکور در اندیکا و باز شدن راه های مواصلاتی رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای این امر به کار ببند و گزارش این موضوع را به صحن مجلس ارائه کند. همچنین کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و متوقف نشدن تحصیل در روستا‌های زلزله‌زده یقین حاصل کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی