پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

بهره برداری از پنج واحد تولیدی در ناحیه صنعتی هفتکل/ بازگشت 2 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید پس از 15 سال در مسجدسلیمان

  • ۲۰۴

پنج واحد تولیدی در ناحیه صنعتی هفتکل با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح و به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، علی رسولیان روز شنبه در جریان سفر به استان خوزستان، پنج طرح صنعتی جدید را در ناحیه صنعتی هفتکل افتتاح کرد.

واحد صنعتی تولید خوراک دام و طیور با سرمایه ‌گذاری 200 میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است.

این کارخانه ظرفیت تولید یک هزار و 400 تن خوراک دام و طیور در سال را دارد و برای 20 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین کارگاه تولید زغال فشرده که با سرمایه ‌گذاری 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 200 مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید یک هزار تن ذغال فشرده در سال را دارد و برای 6 نفر به‌صورت مستقیم و 6 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

کارگاه تولید گرانول نیز با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت 200 مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است.

این واحد صنعتی ظرفیت تولید یک هزار تن گرانول در سال را دارد و برای 4 نفر به‌صورت مستقیم و 6 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی نموده است.

بر اساس این گزارش، کارگاه تولید مایع ظرفشویی و دستشویی نیز با سرمایه ‌گذاری 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 200 مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است.

این واحد صنعتی ظرفیت تولید 500 تن مایع ظرفشویی و دستشویی در سال را دارد و برای 4 نفر به‌صورت مستقیم و 6 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی نموده است.

همچنین واحد کارگاهی "کهن سبز دره هفتکل" که با سرمایه ‌گذاری 50 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 255 مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید یک هزار و 200 تن بسته بندی قند، شکر، حبوبات و غلات در سال را دارد و برای 5 نفر به‌صورت مستقیم و 15 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر حضور خود در ناحیه صنعتی هفتکل، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این ناحیه صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت‌ خدماتی مربوطه صادر نمود.

ساخت کارگاه‌های کوچک تولیدی در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح پنج واحد تولیدی در شهرستان هفتکل در گفت‌وگو با خبرنگاران یکی از اهداف این وزارتخانه را ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰۰ کارگاه تولیدی برای کسب و کارهای کوچک در کشور احداث شده است.

علی رسولیان با بیان این‌که ساخت کارگاه‌های کوچک باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید با سرمایه و زمان کم می‌شود، افزود: در استان خوزستان تا پایان امسال ۱۵۰ کارگاه تولیدی ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال توسعه و اشتغال هستیم، قطعاً از طریق کارآفرینان‌ محقق می‌شود و باید شرایط را برای کار و تلاش آن‌ها ایجاد کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: مسئولان دولت و کسانی که می‌توانند تصمیم گیری کنند، باید شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر و آسان تر کارآفرینان فراهم کنند.

رسولیان تصریح کرد: دولت سیزدهم عزم‌ جدی برای کمک به فعالان اقتصادی دارد و راه اندازی واحدهای راکد یکی از برنامه‌های جدی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

ناحیه صنعتی هفتکل دارای 11 هکتار مساحت است که 4 هکتار آن زمین صنعتی و 6 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 15 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 3 هکتار در آن منعقد شده است.

6 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این ناحیه صنعتی نیز با سرمایه گذاری 112 میلیارد ریال برای 48 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

در ناحیه صنعتی هفتکل همچنین تا پیش از این 10 واحد کارگاهی تکمیل، 12 واحد واگذار و 7 واحد با اشتغالزایی برای 58 نفر به بهره برداری رسیده است.

بازگشت دو واحد تولیدی راکد در شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان پس از ۱۵ سال تعطیلی به چرخه تولید

علی رسولیان همچنین در جریان سفر به استان خوزستان، دو واحد تولیدی بازفعال سازی شده و یک پروژه عمرانی را در شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان افتتاح کرد.

"تیرچه صنعتی یوسفی" و "تاج تل پارسوماش" دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان هستند که پس از ۱۵ سال رکود و تعطیلی، دوباره به چرخه تولید بازگشته و فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف این واحدهای صنعتی و تولیدی، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران آن‌ها، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات‌ شان‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی نیز دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی "تیرچه صنعتی یوسفی" که با سرمایه ‌گذاری 60 میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج هزار و 500 مترمربع در شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان احداث و هم اینک مجدداً آغاز به کار کرده است، ظرفیت تولید 800 تن تیرچه صنعتی در سال را دارد و برای 10 نفر به‌صورت مستقیم و 50 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی "تاج تل پارسوماش" که با سرمایه ‌گذاری 70 میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع در این شهرک صنعتی احداث و فعالیت خود را هم اکنون ازسر گرفته است، ظرفیت تولید 850 تن انواع مواد شوینده در سال را دارد و برای 20 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی نموده است.

رسولیان در ادامه از یک واحد صنعتی تولید انواع فرآورده‌های لبنی نیز در شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان بازدید کرد.

واحد صنعتی "فرآورده‌های لبنی تک تاراز بختیاری" که با سرمایه ‌گذاری 80 میلیارد ریال در زمینی به مساحت دو هزار و 450 مترمربع در این شهرک صنعتی احداث و در سال 1397 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید یک هزار و 200 تن انواع لبنیات در سال را دارد و برای 12 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال و در گستره‌ای به مساحت ۱۸۰ مترمربع افتتاح شد.

رسولیان در بخش دیگر حضور خود در این شهرک صنعتی، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این شهرک صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت‌ خدماتی مربوطه صادر نمود.

شهرک صنعتی شماره 1 مسجد سلیمان دارای 40 هکتار مساحت است که 22 هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 70 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 24 هکتار در آن منعقد شده است.

36 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 446 میلیارد ریال برای 608 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و دو واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی شماره 2 مسجد سلیمان

علی رسولیان روز شنبه در جریان سفر به استان خوزستان، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در شهرک صنعتی شماره 2 مسجد سلیمان بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی علیرضا ورناصری قندعلی ـ نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت‌ خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

وی همچنین با حضور در محل شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک صنعتی شماره 2 مسجد سلیمان، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از دو واحد تولیدی "آلومینیوم کاوه خوزستان" و "صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان" در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی "آلومینیوم کاوه خوزستان" که با سرمایه ‌گذاری 2 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 800 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شماره 2 مسجد سلیمان احداث و در سال 1396 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 11 هزار تن پروفیل آلومینیوم در سال را دارد و برای 80 نفر به‌صورت مستقیم و 40 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی "صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان" که با سرمایه ‌گذاری 221 میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک میلیون و 700 هزار مترمربع در این شهرک صنعتی احداث و در سال 1399 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 680 هزار تن آمونیاک و 107 هزار و 500 تن اوره در سال را دارد و برای یک هزار و 500 نفر به‌صورت مستقیم و 4 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی نموده است.

این کارخانه پتروشیمی سالانه 800 هزار تن اوره و آمونیاک را نیز به کشورهای هدف بازار خود صادر می‌کند.

یک هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی راکد کشور به چرخه تولید برگشتند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در نشست با جمعی از صنعتگران و تولید کنندگان شهرک‌های صنعتی مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در محل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان که با حضور نماینده مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی همراه بود، پای صحبت فعالان اقتصادی نشست و مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار داد.

علی رسولیان در این نشست اظهار داشت: یک هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور امسال تا کنون به چرخه تولید برگشتند که این میزان واحد تولیدی باعث ایجاد ۳۰ هزار اشتغال شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز ۱۰۴ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان به چرخه تولید برگشتند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید دارند که مسائل مربوط به تولید و صنعت خوزستان به‌طور جدی بررسی، و برای طرح ملی آمایش سرزمین، اطلاعات لازم از این استان جمع آوری شود.

رسولیان با بیان این‌که نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک نگاه جدی به بحث آمایش سرزمین و عدالت صنعتی در کشور است، ادامه داد: بر اساس طرح آمایش که از سوی این وزارتخانه در استان‌ها درحال اجراست، تسهیلات لازم به استان‌ها پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح آمایش سرزمین در بخش صنعت، معدن و تجارت را امسال با پایش وضعیت بنگاه‌های اقتصادی آغاز کردیم، که درپی آن کل واحدهای تولیدی فعال و راکد کشور شناسایی و ۲۰۹ مشکل در ۲۰ سرفصل به‌عنوان چالش‌های این بخش احصاء شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بحث بهبود فضای کسب و کار، حذف کاغذ بازی اداری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مواردی است که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اهمیت دارد.

رسولیان یادآور شد: در خراسان رضوی، بنگاه‌های بزرگ برای ایجاد بنگاه‌های کوچک در روستاها ورود کرده‌اند که می‌توان از این ظرفیت در استان خوزستان هم استفاده کرد.

وی گفت: زمانی مسجد سلیمان درآمد و نیاز دولت را تأمین می‌کرد، اما متأسفانه مردم این شهرستان منافعی از این سرمایه نداشتند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر این‌که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و توانمند می‌توانند به مردم، مسیر تولید و اشتغال را نشان دهند، افزود: با مدرن کردن مهارت‌ها و یا توانمند سازی مردم مناطق محروم می‌توان اشتغالزایی را توسعه داد.

رسولیان با بیان این‌که در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در مهارت آموزی مردم می‌توانیم ورود کنیم، اضافه کرد: ایجاد پتروپالایش را در شهرستان مسجد سلیمان پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که ۳۸ درصد صنایع کشور در خوزستان است، ادامه داد: متأسفانه در تأمین مالی این صنایع موفق نبوده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی دستورالعملی را تهیه کرده‌ایم تا برای واحدهای کوچک از محل صندوق‌های کوچک، تسهیلاتی با شرایط راحت تر پرداخت شود تا در دریافت نقدینگی مشکلات کم شود.

شهرک صنعتی شماره 2 مسجد سلیمان دارای 611 هکتار مساحت است که 480 هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 5 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 484 هکتار در آن منعقد شده است.

دو واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 154 هزار و 856 میلیارد ریال برای یک هزار و 121 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیران حوزه مدیرعامل و حراست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از ناحیه‌ صنعتی هفتکل همراهی می‌کردند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی