پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده اندیکا

  • ۲۰۵

صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: برنامه محرومیت زدایی در خوزستان یک پروژه کوتاه مدت نیست و طی یک برنامه ریزی دقیق محله به محله و شهر به شهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: مناطق محروم مانند اندیکا در خوزستان به وفور وجود دارند بنده به روستاهای محروم این شهرستان پنج بار سفر کرده ام و اهالی می گویند که تا به حال هیچ استانداری به آن ها سر نزده است.

استاندار خوزستان گفت: البته باید توجه داشت که علاوه بر یک برنامه کوتاه مدت جهت ساماندهی مناطق محروم، به یک پروژه بلند مدت نیاز است تا بتوانیم طی سالیان متوالی محرومیت را ریشه کن کنیم.

خلیلیان همچنین در خصوص وعده های داده شده از سوی دولت سیزدهم به مردم محروم اندیکا عنوان کرد: در مرحله ی اول کمک رسانی به مردم آسیب دیده از زمین لرزه بود که در همان ساعت های اولیه توسط جمعیت هلال احمر خوزستان به صورت اضطراری انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال احمر در یک مقطع زمانی دیگر مجددا وارد منطقه شد و عشایری که با تاخیر وارد مناطق زلزله زده شده بودند را با توزیع چادر اسکان داد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مقرر شد تا ساماندهی مناطق زلزله زده به صورت دائمی و ماندگار انجام شود، گفت: نا به سامانی راه های روستایی یک از محرومیت های این شهرستان است و به همین واسطه از مرکز شهرستان اندیکا به روستای سر شط، یک جاده کشیده شد که زیرسازی آن به اتمام رسیده و آماده آسفالت است. با این جاده، راهی که ممکن بود حدود 1ساعت طی شود در حال حاضر ظرف مدت 10 الی 15 دقیقه انجام می شود.

خلیلیان ادامه داد: بخشی دیگر از اقدامات انجام شده درخصوص احداث جایگاه های دامی بود که مسئولیت احداث 600جایگاه به بسیج سازندگی سپرده شد که 70 واحد آن آماده بهره برداری است و مابقی در حال تکمیل می باشد.

وی ادامه داد: همچنین ساخت 980 واحد اسکان دائمی در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که تا عید 1401، 400 واحد آن به اتمام می رسد.

استاندار خوزستان افزود: بنیاد مستضعفان نیز مسئول تهیه و اهدای یک سری اقلام ضروری منزل مانند یخچال، گاز و... بین عشایر محروم و آسیب دیده از زلزله است. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی