پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

جزییات برگزاری همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در شهرستان اندیکا

  • ۲۰۹

دومین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در خوزستان ، شهرستان اندیکا با همکاری رادیو فرهنگ از چهارشنبه ۱۱ اسفندماه به مدت دو ‌روز برگزار می شود و این شبکه رادیویی نیز این رویداد مهم را پوشش می‌دهد.

به دنبال بروز زلزله خسارت بار اندیکا (از توابع استان خوزستان) که چندی قبل در این منطقه رخ داد و متاسفانه خسارتهای زیادی را برجای گذاشت، شبکه رادیویی فرهنگ از آغازین روزهای این اتفاق ناگوار وارد عمل شد و با ارسال گزارشهای میدانی و ارتباط زنده با مسئولین استان خوزستان به پوشش خبری این رویداد مهم پرداخت و از همه خیرین و داوطلبان میهن عزیزمان دعوت کرد تا به یاری مردم مظلوم این منطقه بشتابند.
به دنبال این فراخوان عمومی،جمع کثیری از خیرین، پزشکان، نهادها و موسسات خیریه و همه کسانی که از این ماجرا متاثر شده بودند، برای امدادرسانی اعلام آمادگی کردند و با همیاری دستگاهها و مراکز استانی خوزستان، گامهای بسیار موثری در این رابطه برداشته شد و این اقدامات همچنان در حال انجام است.
به همین منظور مقرر شد همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی با محوریت شبکه رادیویی فرهنگ و همکاری همه دستگاههای اجرایی استان خوزستان و جمع کثیری از خیرین و پزشکان، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه در منطقه زلزله زده اندیکا برگزار شود.
معرفی و تکریم خیرین و نیکوکاران، ترویج و تقویت فرهنگ نوع دوستی ، تبیین جایگاه گروه های جهادی و نقش آنها در مهرورزی و محرومیت زدایی و ظرفیت سنجی توسعه کار خیر در جامعه با بررسی نقش کارآفرینی در اسلام و نگاه علمی به خیریه های فرهنگی و اجتماعی و نهادهای نیکوکاری در کشور از جمله اهدافی است که دومین همایش جغرافیای مهربانی آن را دنبال می کند.
گفتنی است وقوع چند زمین لرزه پیاپی در هفته دوم و سوم مهرماه ۱۴۰۰ با شدت‌های مختلف که بیشترین آن ۵,۷ ریشتر بود، آرامش را از مردم شهرستان اندیکا به ویژه مرکز آن قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان سلب کرد و درپی این زلزله‌ها منازل تعداد زیادی از اهالی روستاهای اندیکا تخریب شد و به نهاده های دامی ‌، زمین های زراعی و کشاورزی و مدارس و تاسیسات آب و مراکز بهداشتی ساکنان این روستاها آسیب رساند

ویژه برنامه همایش « ایران جغرافیای مهربانی » چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ و‌ در نوبت دوم پخش، چهارشنبه ۱۱ اسفند ساعت ۲۱:۰۰ تا۲۲:۳۰ ‌وپنجشنبه ۱۲ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی