پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

برگزاری کلیه مراسمات شادی و عزا در طول روز در شهرستان اندیکا ممنوع اعلام شد

  • ۱۸۴

 ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیکا با صدور اطلاعیه ای از ممنوعت برگزاری مراسمات شادی و عزا در طول روز به جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری خبر دادند.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد : 

"بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ"
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ(آیه ۱۸۳ سوره بقره)
ای افرادی که ایمان آورده اید ! روزه بر شما واجب شده ، همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند واجب شد تا پرهیزکار شوید.

باسلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما مردم شریف شهرستان اندیکا
احتراما به استحضار می رساند طبق مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیکا ، مقرر گردید از روز پنجم ماه مبارک رمضان به بعد کلیه مجالس فاتحه و جشن های عروسی در طول روز مطلقاً ممنوع باشند و  به صرف افطار منعقد گردند. در صورت برگزاری مجالس در طول روز و یا روزه خواری در تایم منتهی به اذان مغرب با افراد خاطی (صاحب مراسم، خوانندگان، آشپز و کلیدار مسجد یا حسینیه) برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی روزه خواری در ملاءعام در ماه مبارک رمضان منجر به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا  74 ضربه شلاق خواهد شد.

از عموم شهروندان تقاضا می‌شود ضمن حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از روزه خواری فردی و گروهی اعم از مجالس فاتحه و جشن عروسی ، اعم از مسافر و مریض در طول روز به شدت پرهیز و مجالس خود را به صرف افطار برنامه ریزی نمایند. 

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیکا

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی