پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

مسجد سلیمان 19 ماه بدون شهردار/بی سرو سامانیِ بی انتها!

  • ۱۳۴

مسجدسلیمان در حالی سونامی بی‌شهرداری را سپری می‌کند که هفت عضو شورای شهر در این شهرستان از انجام اصلی‌ترین وظیفه‌ی خود ناتوان هستند.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز به نقل از فارس، شهرستان مسجدسلیمان در حالی سونامی بی‌شهرداری را سپری می‌کند که هفت عضو شورای شهر در این شهرستان از عمل به اصلی‌ترین وظیفه‌ی خود که انتخاب شهردار است، ناتوان هستند.

در حالی که مدت زیادی از انتخاب عزیزقلی زمانپور، شهباز حیدری، علی زمانپور، محمود جعفری‌شهنی، غضبان حکمت‌نژاد، مهرداد حاجتی‌بیرگانی و محسن پیرعباسی به عنوان اعضای ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مسجدسلیمان می‌گذرد اما هنوز جایگاه شهردار به عنوان حاکمِ شهر در این شهرستان بلا‌تصدی مانده است.

ظاهرا  افرادی که با رای مردم به عنوان نماینده‌ی آنها 7 صندلی را به شورای شهر راه یافتند از توانایی و قدرت لازم برای انتخابی که سرنوشت ساختارِ شهری در مسجدسلیمان به آن وابسته است، برخوردار نیستند و یا عامدانه و از روی ناآگاهی این شهر را رها کرده‌اند و در این خصوص نیز پاسخ روشنی برای افکار عمومی ندارند.

پس از پایان کار شورای پنجم و در آئین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان که با حضور فرماندار مسجدسلیمان و اصحاب رسانه در ساختمان جلسات مهمانسرای نفت برگزار شد، محمد پاکدل فرماندار وقت مسجدسلیمان موضوع انتخاب شهردار آینده شهر را مهم و مورد تاکید دانست و گفت: نخستین کاری که باید سریع‌تر توسط شورای این دوره انجام شود، تعیین تکلیف شهردار است.

وی در سخنانش اظهار کرد: ما در موضوع انتخاب اشخاص برای به دست آوردن این سمت ورود نمی‌کنیم ولی هر چه به موضوع انتخاب شهردار به درازا بکشد، فشار کار و وقت اعضای شورا بیشتر تلف می‌شود و امکان اینکه شورای ششم مسجدسلیمان وارد حاشیه‌های بیشتری شود، زیاد است.

5 گزینه‌ی ناکام...

یکی از مشکلاتی که ششمین دوره شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در این خصوص با آن مواجه است عدم تائید صلاحیت گزینه‌های انتخاب شده برای سمت شهرداری است به صورتی که تا به امروز تمامی 5 گزینه‌ی منتخب شورای شهر نتوانستند، از فیلتر استانداری خوزستان عبور کنند و بر مسند شهرداری تکیه بزنند.

طی یکسال و نیم گذشته ابراهیم جعفری‌شهنی، امیر عارف کیانی، ابراهیم بهرامی، روح‌الله جلیلی، عزیز قنبری و سید عبدالحسین حسینی گزینه‌هایی بودند که با رای اعضای شورا برای تصدی‌گری شهرداری انتخاب شدند اما هر کدام به دلایلی نتوانستند بر صندلی بنشینند چرا که صلاحیت هیچ‌کدام از آنها مورد تایید قرار نگرفت.

رد صلاحیت تمامی گزینه‌های شهرداری مسجدسلیمان

روح‌الله جلیلی یکی از همین افراد تایید نشده است. وی در دوم اسفندماه سال 1400 با رای موافق تمامی اعضا به عنوان شهردار مسجدسلیمان برگزیده شد، اما پس از گذشت 54 روز از سوی استانداری خوزستان رد صلاحیت شد تا بلاتکیلفی مسندِ شهرداری در شهر اولین‌ها ادامه داشته باشد.

پس از عدم احراز صلاحیت روح‌الله جلیلی از سوی استانداری خوزستان، جلسه فوق‌العاده‌ای از سوی شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان به منظور رسیدگی به وضعیت شهردار با حضور اعضا برگزار شد.

در این جلسه اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان بر رای خود مبنی بر انتخاب روح‌الله جلیلی به عنوان شهردار اصرار کردند و نتیجه این شد تا گزینه جدیدی برای این پست مهم و حیاتی انتخاب نشود.

بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون شوراها، اصرار شورای شهر مسجدسلیمان بر نظر قبلی خود خلاف قانون نبود، از این رو موضوع به هیئت حل اختلاف ذی‌ربط ارجاع داده شد.

انتخاب سرپرست شهرداری در مسجدسلیمان غیرقانونی است

شهباز حیدری رئیس شورای شهر مسجدسلیمان در خصوص موضوع انتخاب شهردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر اساس بند ۲ ماده ۶ آئین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی مصوب سال ۱۳۷۸ تعیین دستور جلسات شورا و مسئولیت امور اداری و مالی شورا از وظایف رئیس شورای شهر است.

وی با اشاره به انتخاب آرش قنبری به عنوان آخرین گزینه‌ی شهرداری مسجدسلیمان، فرآیند انتخاب سرپرست را در شرایط کنونی غیرقانونی دانست و گفت: کار شورا بر اساس آئین‌نامه است و نمی‌توان هر موضوعی را بدون برنامه و بررسی قبلی مورد رای گیری قرار داد.

رئیس شورای شهر مسجدسلیمان ادامه داد: طبق ماده ۶ آئین نامه داخلی شورا مصوب سال ۱۳۸۴ هر تصمیمی که قرار است در شورا اتخاذ شود باید قبلا در دستور جلسه رسمی شورا قرار داشته باشد.

حیدری گفت: مصوبه تعیین سرپرست جدید شهرداری بدون حضور رئیس شورای شهر بوده است که قطعا این مسئله ایراد قانونی دارد.

وی ادامه داد: شورای شهر مسجدسلیمان تاکنون به دلایل مختلف موفق به انتخاب شهردار نشده است. اولویت ما انتخاب شهردار است و طبق قانون این شورا مجوزی برای انتخاب سرپرست جدید ندارد و بر اساس عدم منع قانونی سرپرست فعلی تا صدور حکم شهردار منتخب باید به کار خود ادامه دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی