پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

استاندار خوزستان: ۳۰ درصد از مبلغ عوارض آلایندگی به روستاهای دارای دهیار و فاقد دهیاری پرداخت شد. + جدول اعتبارات شهرستان ها

  • ۲۱۰

به گزارش پایگاه خبری استاره نیوز، به گفته صادق خلیلیان، استاندار خوزستان ۳۰ درصد  از مبلغ عوارض آلایندگی دریافت شده در استان به روستاهای “دارای دهیاری و فاقد دهیاری‌” پرداخت شده است. به این ترتیب سهم برخی از روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری استان در شهرستان‌هایی مانند امیدیه ۶۵۷ میلیارد ریال ، اندیکا ۴۳۵ میلیارد ریال، اهواز ۱ هزار و ۳۸ میلیارد ریال، آبادان ۲۳۹ میلیارد ریال، بهبهان ۲۹۸ میلیارد ریال، خرمشهر ۲۱۹ میلیارد ریال، دشت آزادگان ۴۴۵ میلیارد ریال تعیین شده است که این میزان اعتبار می‌تواند دگرگونی ویژ‌ه‌ای را در وضعیت ۴ هزار و ۴۳ روستای استان ایجاد کند.

استاندار خوزستان همچنین در هفته‌های اخیر از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به امور مرتبط با عشایر خبرداده است و بنا شد تا در سال جاری افزون بر بودجه سالانه این مبلغ برای مسائل مختلف از جمله آب آشامیدنی، راه عشایری (ایل راه‌ها)، امور جانبی و ضروری عشایر اختصاص یابد تا سرعت پروژه‌های مرتبط با عشایر افزایش یابد؛ لذا می‌توان گفت که با دریافت حق آلایندگی در استان ریل‌گذاری توسعه شهری و روستایی خوزستان صورت گرفته است.

تشکیل کارگروه و تعیین طرح‌های اولویت‌دار روستاها(دارای دهیاری و فاقد دهیاری) 

از جمله پروژه‌های تعیین شده در کارگروه تخصصی ارزیابی و اولویت‌بندی طرح‌های اولویت‌دار روستایی می‌توان به بهسازی معابر، آسفالت، احداث زمین چمن، بوستان روستایی، اجرای طرح بهسازی و هادی روستاها، احداث و نوسازی جوی و جدول، جمع آوری و دفع پسماند روستایی، خرید ماشین آلات، احداث برج‌های نوری و احداث پایگاه آتش نشانی و … اشاره داشت.

توسعه و توجه به روستاها امری لازم و انکارناپذیر است چرا که توسعه پایدار ملی هر کشوری در گرو پیشرفت روستایی آن است؛ بنابراین با مشاهده فعالیت‌های صورت گرفته و پروژه‌های در دست اقدام دولت سیزدهم می‌توان دریافت که مسیر رسیدن به این توسعه دور از دسترس نخواهد بود.

شهرستان

مجموع اعتبارات آلایندگی روستاهای دارای

دهیاری و فاقد دهیاری (مبالغ به هزار ریال)

امیدیه ۶۵۷,۱۰۴,۹۴۹,۵۱۶
اندیکا ۴۳۵,۷۸۸,۷۲۷,۳۴۵
اهواز ۱,۰۳۸,۵۸۵,۷۷۰,۵۲۰
آبادان ۲۳۹,۷۶۵,۰۶۶,۴۳۶
بهبهان ۲۸۹,۳۵۱,۰۸۶,۹۵۴
خرمشهر ۲۱۹,۷۰۱,۴۰۸,۶۳۲
دشت آزادگان ۴۴۵,۹۰۹,۶۸۲,۰۱۱
اندیمشک ۱۴۷,۲۹۵,۷۵۲,۹۱۱
آغاجاری ۴۵۳,۳۵۵,۵۹۲,۸۸۸
باغملک ۶۳۷,۵۰۹,۲۷۱,۴۰۶
باوی ۲۹۲,۷۷۴,۹۱۸,۶۵۰
بندر ماهشهر ۱۰۹,۷۲۰,۳۴۸,۴۷۲
حمیدیه ۶۰۶,۷۹۲,۲۱۰,۳۱۹
خرمشهر ۲۱۹,۷۰۱,۴۰۸,۶۳۹
دزفول ۳۵۰,۸۲۲,۰۴۰,۶۶۳
رامشیر ۱,۳۴۰,۴۱۳,۱۴۶,۱۴۶
رامهرمز ۵۶۵,۵۸۹,۴۷۵,۱۶۲
شادگان ۷۹۷,۲۵۳,۷۴۲,۰۶۲
شوش ۴۳۵,۹۴۸,۳۳۸,۲۱۱
شوشتر ۴۴۵,۱۳۵,۵۸۲,۵۶۱
کارون ۳۹۰,۶۱۴,۰۲۸,۸۳۶
کرخه ۷۹۵,۳۶۸,۳۳۰,۰۴۴
گتوند ۳۲۴,۳۶۹,۷۹۴,۸۷۹
لالی ۲۴۹,۰۷۵,۵۱۴,۵۶۶
مسجدسلیمان ۲۷۵,۵۸۹,۲۱۸,۵۴۰
هفتکل ۳۷۳,۸۸۷,۰۹۵,۷۶۷
هندیجان ۱۷۴,۷۱۰,۵۹۵,۳۸۹
هویزه ۳۱۷,۷۳۰,۸۵۵,۱۴۹
ایذه ۴۸۵,۷۷۰,۹۴۴,۶۲۱
دزپارت                                                        ۶۸۲,۳۵۹,۱۱۰,۴۳۵

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی