پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک در اندیکا

  • ۱۰۱

سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار راس دام سبک در بخش چلو شهرستان اندیکا انجام شد.

ناصر عسکری فرد سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: به منظور ارائه خدمات مضاعف به مناطق محروم و کم برخوردار استان، با همکاری قرارگاه جهاد دامپزشکی استان خوزستان بالغ بر ۵۰ هزار راس دام سبک در منطقه چلو در مدت زمان دو شبانه روز علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی گردید و دام‌های بیمار تحت معاینه و درمان رایگان قرار گرفتند.

او می گوید: با توجه به حجم بالای دام عشایر در بخش چلو اندیکا در راستای پیشگیری از بروز بیماری هاری در جامعه هدف، اکیپ‌های دامپزشکی استان نیز در این رزمایش نسبت به واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری نیز اقدام کردند.

سرپرست دامپزشکی خوزستان گفت: شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک و واگیر دامی، درمان بیماری‌های دام، واکسیناسیون دام سبک و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف مهم این رزمایش جهادی بود.

به گفته او در این رزمایش ۶۰ نیروی متخصص شامل دامپزشک و پیرادامپزشک از دامپزشکی استان و گروه‌های جهادی در قالب ۱۵ اکیپ عملیاتی حضور داشتند.

عسکری فرد گفت: دام‌های موجود در مناطق محروم و کم برخوردار استان جزء ذخایر ارزشمند پروتئینی به شمار می‌آیند و هدف از برگزاری این رزمایش خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه هدف و پوشش دادن دام‌های مناطق صعب العبور و محروم جهت ایجاد امنیت بهداشتی و تداوم امنیت در حفظ سرمایه دامی است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی