پایگاه خبری آستاره نیوز

اخبار شهرستان مسجدسلیمان، شوشتر، گتوند و اندیکا

اندیکا موبایل

با حضور استاندار در جلسه شورای اداره اندیکا حدود ۲۰ پروژه و دستورکار جدید جهت حل مشکلات این شهرستان تصویب شد

  • ۳۴

استاندار خوزستان گفت: در سفر گذشته در ابتدای امسال به اندیکا چهل مصوبه برای پیشرفت شهرستان داشتیم و طی این مدت بیش از دو سوم آنها محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستاره نیوز، نشست شورای اداری شهرستان اندیکا شامگاه پنجشنبه ۲۴ اسفندماه به ریاست علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: در سفر گذشته در ابتدای امسال به اندیکا چهل مصوبه برای پیشرفت شهرستان داشتیم و طی این مدت بیش از دو سوم آنها محقق شده است.

وی افزود: مقداری در زمینه آب شرب عقب ماندگی داشتیم که انشاالله بخش باقیمانده قبل از فصل گرما انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه اراده قوی مدیران برای تحقق مصوبات در اندیکا مشهود بود ادامه داد: تعداد حدود بیست مصوبه جدید نیز در جلسه امروز برای اندیکا داشتیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: یک عقب‌ماندگی در زمینه ساختار اداری شهرستان است؛ چون یک مجتمع اداری باید ایجاد میشد که در این خصوص اقدامی صورت نگرفته بود. ایجاد مجتمع اداری با توجه به پراکندگی جغرافیایی شهرستان جهت تسهیل خدمت‌رسانی به مردم ضروری است و این مهم را در دست پیگیری داریم.

حسینی محراب گفت: گردشگری جزو مهمترین ظرفیت های شهرستان اندیکاست که در نظر داریم این بخش را فعال نموده و رونق دهیم.
وی افزود: در زمینه آب شرب، کشاورزی، زراعت چوب، طرح های صنعتی و دیگر مسائل زیرساختی و عمرانی نیز مباحث خوبی در جلسه امروز مطرح شد که امیدواریم برای پیشرفت اندیکا مثمرثمر واقع شود.

وی افزود: با توجه به مصوبات سفر دولت به استان طرح توسعه اندیکا تهیه شده است. این شهرستان دارای ظرفیت های فراوانی است و یکی از ظرفیت‌های اندیکا گردشگری است که نیاز به ساماندهی دارد.

حسینی محراب ادامه داد: مهمترین بخش اشتغال در کشور خدمات است و گردشگری هم ذیل آن تعریف میشود در کنار آن شهرک صنعتی برای اندیکا نیز که مورد درخواست امام جمعه محترم شهرستان بود پیگیری خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: برای توسعه صنایع دستی و خوشه های صنعتی در منطقه اقداماتی انجام شده از جمله اینکه ۳۰ روستای اندیکا از منابع آلایندگی آسفالت شدند همچنین ۱۲۰ روستا در اندیکا گازرسانی شده است.

حسینی محراب عنوان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان موضوع جاده تاراز به بازفت مطرح شد و امیدواریم سال آینده بودجه بیشتری به این محور اختصاص یابد و این راه ارتباطی به استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شود همچنین جاده پاشنه زاگرس که بیست کیلومتر آن در اندیکا در حال ساخت بوده و بسیار استراتژیک است در دستور کار قرار دارد. 

استاندار خوزستان ادامه داد: بسیاری از زمین های اندیکا در فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری پیش بینی شده است که ان‌شاءالله با تزریق اعتبارات در سال آینده روند اجرایی فاز دوم این طرح شروع شود و زمینه رونق کشاورزی در این شهرستان فراهم خواهد شد؛ همچنین بستر لازم برای اجرای طرح های کشت گلخانه ای در این شهرستان وجود دارد. 

حسینی محراب گفت: در بخش مسکن اندیکا نیز متقاضیانی که برای زمین ثبت نام کرده بودند زمین مورد نیاز برای آنها تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: کلنگ ساخت بیمارستان اندیکا نیز زده شده است و فرماندار شهرستان و مدیرکل علوم پزشکی استان موظف هستند به موازات ساخت پروژه برای تامین کادر پزشکی و نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان اقدامات لازم را انجام دهند تا بهره‌برداری از آن در کمترین زمان ممکن محقق شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی